انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید آن

انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید آن

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید

در مطلب قبلی حوله خشک کن را بر اساس عملکرد آن به دو دسته هیدرولیکی و الکتریکی تقسیم کردیم. اما کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند که میتوان حوله خشک کن را بر اساس نوع جنس آن نیز تقسیم بندی کرد. در ادامه مطلب انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

انواع حوله خشک کن

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم. حوله خشک کن ها را میتوان بر اساس جنس آن ها دسته بندی کرد. کارشناس لوله کشی گاز در کرج دسته بندی حوله خشک کن را بر اساس جنس به صورت زیر بیان میکند:

  • حوله خشک کن های شیشه ای
  • حوله خشک کن های آلومینیومی
  • حوله خشک کن های استیل یا فولادی

در ادامه به ویژگی هر یک میپردازیم.

حوله خشک کن های شیشه ای

انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید

حوله خشک کن های شیشه ای را کارشناس لوله کشی گاز در فردیس یکی از انواع حوله خشک کن های دکوراتیو میداند. زیرا این نوع از حوله خشک کن ها در طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوع ساخته می ‌شود. و میتوان گفت که جنبه تزئینی دارند. حوله خشک کن های شیشه ای گرما را به صورت یکنواخت در کل سطح حوله خشک کن پخش می کنند و نسبت به حوله خشک کن های دیگر وزن سبک تری دارند. انواع حوله خشک کن شیشه ای از شیشه های سخت شده با مقاومت حرارتی بالا و با بدنه ای صاف و تقریبا شفاف تولید میشوند. مدت زمان نصب حوله خشک کن شیشه ای هم به نسبت بقیه انواع حوله خشک کن ها کمتر است. همچنین حوله خشک کن های شیشه ای در برابر عواملی مانند رسوب، خوردگی، ضربه و شکستگی مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین با نصب آن میتوان تا 20 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

حوله خشک کن های استیل یا فولادی

حوله خشک کن های استیل و فولادی از رایج ترین نوع حوله خشک کن ها به شمار میروند. در تولید این نوع حوله خشک کن ها به گفته کارشناس لوله کشی گاز در ملارد از فولاد ضد زنگ استفاده میشود به همین دلیل از وزن بیشتری نسبت به جنس های دیگر برخوردار است. از این رو در نصب آن ها نیز دردسر بیشتر وجود دارد. حوله خشک کن های استیل هم از نظر زیبایی منحصر به فرد هستند و  هم تا حد قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی میکنند.  از این حوله خشک کن میتوانید با خیال راحت برای محیط های مرطوب مثل حمام استفاده کنید. این حوله خشک کن ها در برابر ضربه، شکستگی، زنگ زدگی، رسوب و خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار اند. در این حوله خشک کن نیز گرما به صورت یکنواخت پخش میشود.انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید

حوله خشک کن های آلومینیومی

حوله خشک کن های آلومینیومی از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند. و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. علاوه بر سبک وزن بودند یکی از مزیت های این حوله خشک کن از نظر کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت مقاوم بودن در برابر عوامل مخربی مانند زنگ‌ زدگی و خوردگی و.. است. تامین گرمایش این حوله خشک کن ها از پکیج یاموتورخانه انجام میشود. حوله خشک کن های آلومینیومی قابلیت نصب بر روی دیوار به ‌صورت لوله ای و تخت را دارند.

نکات مهم در هنگام خرید حوله خشک کن

کارشناسان لوله کشی گاز در تهران نکات مهم برای انتخاب حوله خشک کن در لیستی ارائه کرده اند. تا در هنگام خرید بهترین حوله خشک کن یک راهنمای موثر در خریدتان باشند. این لیست به شرح زیر است:

  • ابعاد رادیاتور:

    یکی از مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید ابعاد رادیاتور است. ابعاد رادیاتور بسیار مهم است چرا که هر چه ابعاد رادیاتور بیشتر باشد یعنی تعداد لوله ها (پره ها) بیشتر باشد. قدرت حرارتی آن نیز بیشتر است. شما در هنگام خرید باید به ارتفاع آکس نیز توجه کنید. (ارتفاع آکس:ارتفاع محور تا محور کلکتورهای بالا و پایین) اندازه حوله خشک کن را بر اساس ارتفاع آکس انتخاب کنید. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکندکه هر چه حوله خشک کن بزرگتر باشد، توان حرارتی آن نیز بیشتر بوده و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند و بازده بهتری دارد.

  • جنس بدنه و پوشش:

    جنس و پوشش بدنه از دیگر موارد مهم در انتخاب حوله خشک کن است. در انتخاب حوله خشک کن توجه زیادی به کیفیت رنگ اولیه و رنگ پوشش بدنه آن داشته باشید. چرا که رنگ بدنه سبب ضد زنگ زدگی حوله خشک کن میشود. همچنین در انتخاب جنس مناسب توجه داشته باشید که حوله خشک کن باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. چرا که در برابر رطوبت همیشگی قرار دارد. برای مثال فولاد فلزی است که در برابر زنگ‌زدن و خوردگی مقاوم است. هم چنین جنس بدنه میتواند در تبادل گرمایی نیز موثر باشد. کارشناس لوله کشی گاز در کرج برای مثال بیان میکند که آلیاژ فولاد به دلیل خصوصیات خود مانع از جذب رسوب در رایاتور حوله خشک کن می‌شود که بنابراین نیاز به هواگیری آن را  کمتر می‌کند.

  • ظرفیت مورد نیاز:

    برای انتخاب حوله خشک کن با ظرفیت مناسب باید متراژ حمام را در نظر بگیرید. برای مثال برای حمام با متراژ 5 متر حوله خشک کن 12 لوله کافی است. به همین ترتیب برای حمام های بزرگتر باید از حوله خشک کن هایی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. برای مثال کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند برای حمام های بزرگ باید از رادیاتور های ۱۴ لوله استفاده کنید.

  • گارانتی:

    از دیگر موارد مهم هنگام خرید که کارشناس لوله کشی گاز در تهران به آن تاکید میکند کیفیت موارد اولیه تولید (ضمانت اصالت کالا) و گارانتی و تامین قطعات بعد از فروش آن می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی موارد تماس با آتش نشانی
دودکش بخاری گازی
هر آنچه باید از توپ اطفای حریق بدانید
لوله کشی گاز بدون جوشکاری چگونه است؟
اولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان
اهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه آن
اقداماتی که باید قبل و بعد از آتش سوزی انجام دهیم
بررسی دتکتور شعله ای و معرفی انواع دتکتور شعله ای
بررسی سیستم آب فشان اسپرینکلر اطفای حریق
بررسی لوله کشی گاز توکار

دیدگاهتان را بنویسید