بررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل

بررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

حتما شما هم از اهمیت وجود کپسول آتش نشانی در منزل با خبر هستید. وجود کپسول آتش نشانی در منزل میتواند از بسیاری از حوادث ناگوار جلوگیری کند. در ادامه کارشناس لوله کشی گاز در تهران به بررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل میپردازد و نکاتی جهت راهنمایی شما بیان خواهد کرد. همراه باشید.

اهمیت وجود کپسول آتشنشانی در خانه

همانطور که در بخش فوق کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان کرد. وجود کپسول آتش نشانی در خانه میتواند تا حد زیادی از خانواده و منزل شما در مقابل آتش محافظت کند. در واقع کپسول های آتش نشانی از گسترس آتش جلوگیری میکنند و به نوعی آن را مهار میکند. از این رو در جهت حفظ نجات انسان، محیط زیست و منزل بسیار تاثیر گذار است.

بهترین کپسول آتش نشانی برای منزلبررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل

بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل کدام است؟ این سوال را میتوان پر تکرارترین سوال از کارشناسان لوله کشی گاز در فردیس دانست. به طور کلی باید با توجه به نوع آتش بهترین کپسول را معرفی کرد. اما در میان انواع کپسول های آتش نشانی بهترین و مناسب ترین کپسول آتش نشانی برای منزل کپسول پودر و گاز است. بسیاری از آتش سوزی های در منزل از آشپزخانه شروع شده و گسترش یافته است. از این رو کارشناس لوله کشی گاز در فردیس کپسول های پودر و گازی را مناسب ترن نوع کپسول برای منزل میداند چرا که این کپسول ها برای انواع آتش سوزی مانند مایعات اشتعال زا، الکتریسته، لوازم برقی، گازهای قابل اشتعال و… مناسب اند و میتوانید برای مهار و کنترل آتش از آنها استفاده نمایید.

بهترین کپسول اطفای حریق با توجه به بخش مختلف منزل

اما اگر بخواهیم مناسب ترین نوع کپسول را بسته به بخش های مختلف خانه معرفی کنیم کارشناس لوله کشی گاز در فردیس آن را به شرح زیر معرفی میکند:

کپسول آتش نشانی مناسب اتاق خواب و بخش هایی مانند پذیرایی:  با توجه به لوازمی که در این بخش ها از منزل وجود دارد. برای مثال چوب بهترین کپسول آب و گاز است. که میتواند در مهار آتش سوزی در این بخش کمک شایانی کند.

کپسول آتش نشانی مناسب آشپزخانه: کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند بیشترین مواردی که سبب آتش سوزی در آشپزخانه شده است. آتش سوزی روغن و مواد غذایی است. برای مهار و کنترل آتش در آشپزخانه شما نیاز به دی اکسید کربن  که مانع از رسیدن اکسیژن به آتش می‌شود، دارید. از این رو مناسب ترین کپسول آتش نشانی برای شما کپسول های حاوی مواد شیمیایی خیس است. که شامل بی کربنات و پتاسیم هستند و در دمای بالا به دی اکسید کربن تبدیل میشوند. و به این ترتیب مانع از گسترش آتش و خاموشی آن میشوند.بررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل

کپسول آتش نشانی مخصوص پارکینگ: طبق گزارشات موجود از آتش نشانی، آتش سوزی در پارکینگ ها معمولا بر اثر مایعات و الکتریسته هستند. از این رو برای معرفی مناسب ترین نوع کپسول آتش نشانی برای پارکینگ ها  کپسول های اطفای حریق co2 را میتوان معرفی کرد.

نکات مهم درخصوص کپسول آتشنشانی

  •  وزن کپسول یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین کپسول اطفای حریق است. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند وزن کپسول باید به گنه ای باشد که همه اعضای خانواده در مواقع ضروری بتوانند از آن استفاده نمایند. یعنی به راحتی قابل حمل و نقل باشد.
  • نکته مهم دیگر کسپول اطفای حریق که باید به آن توجه ویژه شود. محل نصب آن است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند حتما توجه داشته باشید که محل نصب انتخابی شما به دور از دسترس کودکان باشد و حتما در محلی نصب شود که احتمال آتش سوزی آن نقطه بیشتر از سایر نقاط باشد. بهتر است به گونه ای باشد که همه افراد خانواده به ان دسترسی راحتی داشته باشند.
  • حتما به صورت سالانه از شارژ کپسول اطفای حریق و تاریخ انقضای آن مطمئن شوید. تا به طور کامل نسبت به خطرات آتش سوزی ایمن شوید.

کلام آخر

مجموعه گازرسان و کارشناسان آن با ارائه این مطلب سعی بر کمک در انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی برای منزلتان دارند. شما میتوانید برای مشاوره و انجام کلیه امور مربوط به تجهیزات و لوازم آتش نشانی از مجموعه گازرسان دعوت به عمل آورید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید
آشنایی با انواع کپسول آتشنشانی
شرایط عبور لوله گاز از اماکن مختلف
نکات ایمنی در لوله کشی گاز ساختمان
نکات مهم دودکش ها که باید بدانید
نکات فنی لوله کشی گاز
بررسی مزایا و معایب رادیاتور دکوراتیو
همه چیز درباره لوله های درزدار در لوله کشی گاز
مراحل نصب کنتور گاز
محل نصب استاندارد رادیاتور در منزل

دیدگاهتان را بنویسید