لوله کشی گاز در فردیس

لوله کشی گاز در فردیس

زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

لوله کشی گاز در فردیس

در مطالب قبلی در خصوص انتقال گاز شهری به منازل و اهمیت لوله کشی گاز در فردیس اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. در خصوص هزینه های لوله کشی گاز، کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند که به عوامل مختلفی از جمله  متراژ، جنس استفاده شده در لوله کشی، صنعتی و یا تجاری بودن و یا مسکونی بودن محل لوله کشی و … بستگی دارد. در ادامه مطلب بهترین کارشناسان لوله کشی گاز در فردیس در خصوص مراحل گرفتن انشعاب و اجرای لوله کشی گاز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

اهمیت لوله کشی گاز

همانطور که میدانید و در مطالب قبلی بیان کردیم لوله کشی گاز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فقط کافیست برای چند ثانیه چشم هایتان را ببندید و به نبود این نعمت الهی فکر کنید. فقط چند ثانیه فکر کردن شما را به این نتیجه میرساند که اجاق گاز، بخاری، آبگرمکن، شومینه یا خشک کن لباس، سیستم گرمایشی هیچکدام بدون وجود گاز شهری فعال نمیشوند. از این رو بهترین کارشناسان لوله کشی گاز در فردیس بیان میکنند که نیاز است که از خطوط انتقال گاز استفاده شود تا این نعمت الهی به منزل شما برسد. در دادامه کارشناس لوله کشی گاز در فردیس مراحل درخواست انشعاب و اجرای لوله کشی گاز را بیان خواهد  کرد.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به شرکت گاز

به طور کلی برای درخواست به هر ارگان دولتی به مدارکی نیاز دارید. شرکت گاز نیز از این موضوع مستثنی نیست. برای درخواست انشعاب و لوله کشی گاز در فردیس و دیگر مناطق به مدارکی از جمله کپی شناسنامه و کارت ملی مالک نیاز است. که در واقع میتوان گفت از اصلی ترین مدارک به شمار میرود و تقریبا در هر ارگان دولتی یکی از مدارک ضروری محسوب میشود. سند ملک و جواز ساخت از دیگر مدارک مهم است.

در صورتی که تخریب و نوسازی انجام میدهید. پس از جمع‌آوری کنتور گاز و انشعابات رسیدی به شما تحویل داده میشود که برای گرفتن انشعابات خود به آن رسید نیاز دارید. بنابراین کارشناسان لوله کشی گاز در فردیس توصیه میکنند در حفظ و نگهداری آن بکوشید. در ادامه مدارکی که برای گرفتن انشعاب و اجرای لوله کشی گاز در فردیس و دیگر مناطق باید به نظام مهندسی ارائه دهید را تعریف خواهیم کرد.

لوله کشی گاز در فردیس

 

مدارک مورد نیاز برای ارائه به نظام مهندسی

در ابتدا باید بدانید که فرم های قرارداد ساختمان چیست؟ فرم های قرارداد ساختمان شامل فرم محاسبه، فرم طراحی، فرم نظارت، فرم مهندسین است. حال که با فرم های قرارداد ساختمان آشنا شدید. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند برای درخواست کنتور گاز به فرم های قرار داد ساختمان که همه ی آنها با مهر و امضا مهندسین تکمیل و تایید شده است همچنین نقشه های ساختمان نیاز است. نکته قابل توجه این است که اگر خانه شما دو طبقه و یا بیشتر باشد شما در کنار همه این موارد به برگ عوارض ساختمان، فرم بازدید، فرم دستور نقشه، فرم طراحی و نظارت تأسیسات و نقشه‌های تأسیسات نیز نیاز دارید.

همچنین به بیان کارشناس لوله کشی گاز در فردیس باید بدانید برای ساختمان های چهارطبقه و بیشتر علاوه مدارک فوق به برگ عوارض ساختمان، فرم بازدید، فرم دستور نقشه، فرم طراحی و نظارت تأسیسات و نقشه‌های تأسیسات، فرم قرارداد اجرا و پیمان مدیریت یا دریافت فرم تعهد محضری برای اخذ مجری، نقشه‌های سازه و معماری و تأسیسات، دفترچه محاسبات به انضمام لوح فشرده (CD) حاوی فایل محاسباتی  نیز نیاز دارید.

مراحل در خواست کنتور گاز

در متن فوق مدارکی که برای ثبت درخواست شما در شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ضروری است را بیان کردیم. حال میخواهیم اطلاعاتی از مراحلی که باید برای گرفتن کنتور گاز طی کنید را در اختیارتان قرار دهیم. اولین مرحله برای درخواست کنتور گاز این است که با در دست داشتن مدارک موردنیاز که در متن فوق بیان کردیم. به اداره گاز منطقه بروید و تقاضای خودتان را ثبت کنید. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. که بعد از ثبت درخواست شما از طرف ادراه گاز کارشناسی به محل مورد نظر مراجعه میکند. بعد از بازدید از محل مورد نظر محل نصب علمک گاز را معین میکند.

بخشی از کارهای شما به بیان کارشناس لوله کشی گاز در فردیس باید در شهرداری پیگیری شود. به این صورت که کارشناس اداره گاز شما را به شهرداری محل سکونتتان معرفی میکند. در واقع شما با مراجعه به شهرداری برای گرفتن مجوز حفاری اقدام میکنید. برای گرفتن این مجوز باید استعلاماتی از سازمان های آب و فاضلاب و مخابرات و برق هم بگیرید. بعد از گرفتن مجوز و استعلامات لازم باید آنها را به اداره گاز ارائه دهید.

مراحل اجرای لوله کشی گاز در فردیس

برای انجام این مراحل در واقع باید زمانی که با درخواست کنتور شما موافقت شد. و عملیات نصب آن صورت گرفت اقدام کنید. اولین مرحله بعد از نصب علمک گاز این است  که برای لوله کشی گاز در فردیس از یک پیمانکار ماهر و حرفه ای با دقت دعوت کنید. شما میتوانید زمان نصب علمک پیمانکار خودتان را انتخاب کنید. پیمانکار نیز باید مراحلی را برای انجام لوله کشی طی کند. برای مثال باید پیش نقشه و یا نقشه لوله کشی را تهیه کند و به نظام مهندسی ارائه دهد. همچنین باید فرم قرارداد تنظیم نماید. و به قاضی ارائه دهد. بعد از بررسی سازمان نظام مهندسی در نهایت مجوز لازم صادر میشود. در واقع بعد از بررسی و تایید مجوز و نقشه را به پیمانکار تحویل میدهند.

مراحل نهایی

حالا به مرحله خواهد رسید لوله کشی گاز شما انجام شده و سیستم گازرسان شما آماده است. شما یا پیمانکارتان در این مرحله باید تقشه پایان کار و فیش هزینه بازرسی را مجددا به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس این کار را در واقع اعلام روند پیشرفت کار میداند. در مرحله پایانی اگر تمام امور لوله کشی گاز به صورت درست و اصولی باشد. مهندس ناظر تاییدیه را ارائه میکند. و نقشه ها را مجری طرح امضا میکند. این مرحله تقریبا مرحله آخر است. در این مرحله شما تمام نقشه ها و تاییدیه ها را به سازمان نظام مهندسی ارائه میکنید. و تاییدیه نهایی و مهم را در انجا میگیرد. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. این تاییدیه توسط سازمان نظام مهندسی به اداره گاز تحویل داده میشود. و سری اقدامات باقی مانده را اداره گاز انجام خواهد داد.

«آیا بعد از انجام این مراحل کار شما تمام میشود؟ آیا گازرسانی به خانه شما صورت میگیرد؟ در ادامه با کارشناس لوله کشی گاز در فردیس همراه باشید.»لوله کشی گاز در فردیس

نصب کنتور و گازرسانی ساختمان

در ابتدا باید بگوییم که این مرحله آخرین مرحله برای گازرسانی منزل شماست. اگر در ذهن خود به این حجم سخت گیری و مراحل طولانی  گازرسانی فکر میکنید. باید بگوییم از آنجایی که لوله کشی گاز ساختمان در فردیس و همه مناطق ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید مهندسین و کارشناسان زیادی آن را بررسی و تایید کنند. تا از همه نظر کنترل و بررسی شوند. تا گازرسانی بدون دردسر انجام شود. و حوادث ناگواری را به وجود نیاورد. در خصوص مراحل پایانی باید بگوییم شما باید با مدارک و تاییدیه هایی که از سازمان نظام مهندسی و پیمانکار اجرای لوله کشی گاز در فردیس دریافت کردید. به اداره گاز محل مورد نظر خود مراجعه کنید. بعد از اینکه در اداره گاز کارشناس آن را بررسی و تایید کند. هزینه های لازم برای اشتراک شما را تعیین میکند.

شما باید بعد از وایز و تکمیل مدارکتان به خدمات متقاضیان مراجعه کنید. در این بخش باید پرونده تشکیل دهید. و فرم های لازم را ارائه کنید. بعد از انجام مراحل گفته شده کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند در واحد نصب و تجهیز کنتور زمان نصب کنتور و رگلاتور مشخص میشود. در نهایت کارشناس کنتور و رگلاتور را نصب میکند. و جریان گاز منزلتان وصل خواهد شد. کارشناس بخش نصب و تجهیز بعد از اتمام کار مدارک کارت گردان و.. را به واحد خدمات مشترکین ارائه میدهد. شما برای صدور قبض به خدمات مشترکین مراجعه خواهید کرد. و در نهایت به‌صورت دوره‌ای برای شما قبض صادر می‌شود.

مهمترین نکاتی که در لوله کشی گاز ساختمان در فردیس باید رعایت شوند

  • آدرس، کروکی و زیربنای ساختمان باید کاملا دقیق در نقشه مشخص شود.
  • محل قرارگیری تمام پنجره‌ها و دودکش باید کاملا دقیق در نقشه مشخص باشد.
  • جهت شمال باید در نقشه مشخص شود و سمت کوچه و ورودی بنا باشد.
  • کنتور گاز نباید روی دیوار ساختمان‌های مجاور نصب شود.
  • هر واحد از ساختمان، باید یک کنتور مجزا
  • در ابتدای لوله‌کشی باید از شیر قفلی استفاده شود.
  • لوله‌های بعد از کنتور نباید بیرون از بنا قرار بگیرند.
  • حداکثر متراژ لوله بعد از علمک ۲۵ متر است.
  • قطر لوله‌های استفاده شده برای لوله‌کشی گاز باید استاندارد باشد و لوله‌های با قطر کم یا زیاد در تایید نهایی توسط بازرس برش می‌خورند.
  • تعداد اتصالات پشت سر هم نباید بیشتر از دو عدد باشد.

انشعاب گاز از مهم‌ترین انشعابات ساختمان

از ابتدای مطلب تمامی مراحلی که باید برای گرفتن انشعاب گاز طی کنید را یک به یک توضیح دادیم. حال خوب است به معنای اصطلاحاتی که در گرفتن انشعاب گاز با آن مواجه خواهید شد بپردازیم.

مشترک جزء: به مشترکینی که گاز طبیعی را با فشار یک چهارم پوند بر اینچ مربع دریافت و استفاده میکنند مشترک جز می گویند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس در خصوص حداکثر مصرف ساعتی مورد تقاضای مشترکین جز به کمتر یا برابر با 160 متر مکعب در ساعت اشاره دارد.

مشترک عمده: مشترکینی که گاز طبیعی با فشار یک چهارم پوند بر اینچ مربع استفاده کنند. اما حدقل مصرف ساعتی مورد تقاضای او بیشتر از 160 متر مکعب در ساعت باشد. را کارشناسان لوله کشی گاز در فردیس مشترک عمده معرفی میکند.

هزینه برقراری انشعاب: درخصوص هزینه برقراری انشعاب کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. هزینه ای است که با توجه به ظرفیت کنتور و یا بهتر است بگوییم ایستگاه اندازه گیری از مصرف مشترک گرفته میشود. میتوان گفت هزینه برقراری اشتراک مبلغ حق اشتراک و هزینه انشعاب است.

حق اشتراک: هزینه ای است که مشترکین برای گرفتن امتیاز گاز  طبیعی باید به سازمان گاز پرداخت کند.

هزینه انشعاب

هزینه انشعاب در واقع هزینه تاسیسات لازمی همچون خطوط انتقال و خطوط تغذیه و شبکه توزیع است که برا برقراری انشعاب مشترک از متقاضی دریافت میشود.

آبونمان آزاد: کسانی که جزو مشترکین گاز میشوند. و دارای انشعاب آزاد هستند. مبلغی ثابت به صورت ماهیانه به تناسب ظرفیت کنتور باید بپردازند.

گاز بها: گاز بها در واقع هزینه ای است که مشترک باید برای مصرف هر یک متر مکعب گاز طبیعی که شمارشگر کنتور نشان میدهد پرداخت کند. برای مشترکین  عمده هزینه هر یک متر مکعب استاندار  گازبها محسوب میشود.

 آبونمان ثابت: کارشناس لوله کشی گاز در فردیس در خصوص آبونمان ثابت بیان میکند. که هزینه ای است که از مشترکین جز متناسب با طرفیت کنتور محاسبه میشود. و برای مشترکین عمده با توجه به حداکثر مصرف ساعتی محاسبه میشود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

یکسره جرقه زدن فندک اجاق گاز
رتبه ایران از نظر ذخایر گاز طبیعی
گازرسانی در شهرقدس
لوله کشی گاز بین شهری
بررسی عملکرد ترموکوپل گاز و کاربرد آن
معرفی انواع رگلاتور گاز به همراه اطلاعات کامل
بررسی انواع کنتور گاز و کاربرد آن
لوله کشی گاز در صفادشت
چگونگی لوله کشی روکار رادیاتور شوفاژ
بررسی لوله کشی گاز توکار
گفتگوها
  1. با توجه به مراحلی که گفتید باید طی بشه برای گرفتن انشعاب و لوله کشی گاز در فردیس حدودا چند ماهی این کار زمان میبره

دیدگاهتان را بنویسید