الزامات و تجهیزات ایمنی گاز

الزامات و تجهیزات ایمنی گاز

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

الزامات و تجهیزات ایمنی گاز

در مطالب قبلی درباره حوادث ناگوار ناشی از گاز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم. و اهمیت آن را متذکر شدیم. برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از گاز نیاز به تجهیزاتی داریم. که در ادامه مطلب کارشناسان لوله کشی گاز در تهران الزامات و تجهیزات ایمنی گاز را به شما عزیزان معرفی خواهند کرد.

معرفی تجهیزات ایمنی گاز

رگلاتورالزامات و تجهیزات ایمنی گاز

این وسیله روی علمک گاز و کنار دیوار نصب میشود و گاز درون آن عبور میکند. این وسیله را شاید بارها دیده باشید اما اسم آن را نمیدانستید. قبل از اینکه گاز شهری به خانه هایمان برسد ، از این دستگاه رد میشود. کاربرد رگلاتور را کارشناسان لوله کشی گاز در کرج به شرح زیر بیان کردند:

  • سبب کاهش فشار گاز میشود تا گاز به مقدار نیاز مصرف کنندگان به آن ها برسد.
  • با توجه به تشخیص نقض گاز ورودی را قطع میکند.
  • سبب تنظیم فشار گاز میشود. به کمک دیافراگم که در پشت آن یک فنر و یک پیچ کنترل قرار دارد، دائما فشار گاز خروجی را کنترل میکنند.

کنتور گاز

کنتور گاز باید در قسمت ابتدایی خانه و ساختمان نصب شود. کارشناسان لوله کشی گاز در ملارد بیان میکنند که کنتور گاز باید در جایی نصب شود که هوای طبیعی برقرار باشد. هر نقصی در کنتور رخ دهد مشترکین باید با شرکت گاز تماس بگیرند. ا نیرو ها در اولین فرصت به محل اعزام شوند.  چرا که پس از نصب کنتور توسط نیرو های واحد های عملیاتی شرکت گاز پلمپ میشود تا توسط مشترکین دستکاری نشود. کنتور های مورد استفاده از نوع دیافراگمی بوده اند و میزان گاز مصرفی مشترکین را برحسب متر مکعب استاندار سازی شده نشان میدهند .

الزامات و تجهیزات ایمنی گاز

شیر اصلی

شیر های گاز نقش بسیار مهم و اساسی برعهده دارند. این شیر ها شیر کنتور میباشند. جنس این شیر ها برنجی است. ربع گرد و توپکی دارند. در صورت هر گونه نشت ، آتش سوزی و بروز نقص در شبکه های لوله کشی داخل ساختمان ابتدا شیر اصلی را خاموش میکنند و بعد از طریق کنتور گاز باقی شرایط را کنترل مینمایند.  کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند یکی از علت های اساسی که میگویند هنگام سفر باید شیر اصلی گاز بسته باشد نیز همین امر است ، که در صورت نشتی گاز از بروز آتش سوزی و خسارت های جانی و مالی بتوان پیش گیری کرد.

لوله کشی

لوله کشی گاز وظیفه انتقال گاز را برعهده دارد. نکاتی که باید به آن توجه داشت را کارشناسان لوله کشی گاز در فردیس به صورت زیر شرح میدهند:الزامات و تجهیزات ایمنی گاز

  • از ابزار وسایل مرغوب استفاده کرد .
  • انتخاب قطر لوله ( قطر لوله های گاز باید به اندازه ای باشد که بتواند ، گاز کافی را برای دستگاه های گاز سوز مربوطه تامین کند).
  • کلیۀ شیرهای مورد استفاده در لوله کشی گاز، باید از نوع برنجی ربع گرد توپکی باشند.
  • هرگز نباید از سیم، طناب، و انواع کش ها به جای بست فلزی استفاده کرد زیرا پیچاندن سیم بجای بست باعث بریده شدن شیلنگ و انتشار گاز خواهد شد.
  • از شیلنگ های لاستیکی چند لایه مخصوص گاز که جدار داخلی آنها با لایه ای از مصالح مقاوم در مقابل گاز و مواد نفتی تقویت شده اند، استفاده شود.
  • مصرف کنندگان نباید رگولاتور را دست کاری نمایند و چنانچه در رگولاتور اشکالی ملاحظه گردید باید سریعا با پست های امدادگاز(تلفن ۱۹۴) تماس حاصل نمایند.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی لوله کشی گاز توکار
بررسی بوی بد گاز
گاز رسانی به صنایع چگونه است؟
گازرسانی در اندیشه
بهترین وسیله گرمایشی برای خانه زیر 100 متر
گازرسانی در محمدشهر
شرایط عبور لوله گاز از اماکن مختلف
اصول گازکشی توکار و روکار
اهمیت گازرسانی در خوشنام کرج
لوله کشی گاز بدون جوشکاری چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید