اهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه آن

اهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه آن

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

اهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه آن

از دلایل صدای داخل رادیاتور و یا دیر گرم شدن آب و رادیاتور،  افت فشار آب گرم میتواند رسوب زدگی پکیج باشد. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس اهمیت رسوب زدایی پکیج را بسیار مهم و همچنین تخصصی میداند. و تاکید میکند که حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. در ادامه همراه ما باشید. تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

اهمیت رسوب زدایی پکیج

رسوب زدایی پکیج بر روی کارایی و بازده پکیج بسیار موثر است. رسوب زدایی به موقع  و صحیح موجب کاهش مصرف سوخت دستگاه میشود. در نتیجه سبب صرفه جویی در هزینه ها میشود. همچنین مشکلاتی نظیر دیر گرم شدن آب گرم و رادیاتور افت فشار آب گرم، صدای داخل رادیاتور نیز برطرف میشود. کارشناس لوله کشی گاز در تهران توصیه میکند نسبت به رسوب زدایی پکیج بی توجهی نکنید. رسوب زدایی موجب افزایش طول عمر پکیج شما میشود.

اسیدشویی پکیج چیست؟

همانطور که در مطالب کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت به آن اشاره کرد. سختی آب در برخی از نقاط کشورمان ایران دیده میشود. همین سختی آب سبب تجمع رسوب در آبگرمکن دیواری و پکیج میشود. رسوب در واقع ته نشینی عناصر آب در مبدل حرارتی پکیج و شوفاژ است. در صورتی که رسوب زدایی پکیج انجام نشود. دستگاه برای گرم کردن آب و شوفاژها باید انرژی بیشتری مصرف کنند؛ و پس از گذشت چندی، مقدار رسوب بیشتر می‌شود؛ و در نتیجه خسارات بیشتری را به پکیج وارد میشود. در اسید شویی پکیج از مواد جرم گیر استفاده می‌شود.

رسوب زدایی با اسیدشویی

کارشناس لوله کشی گاز در کرج طریقه اسیدشویی پکیج را به شرح زیر بیان میکند:

در مرحله اول باید شیرگاز را ببندید و برق پکیج را قطع کنید. بعد از اطمینان از درستی انجام این کار باید کاور پکیج را باز کنید و آب درون آن را خالی کنید. در مرحله بعد باید مبدل را باز کنید و آن را بیرون بیاورید. حالا باید مبدل را درون یک ظرف آب دهید.آب باید تا وسط مبدل را بپوشاند. در واقع شما در این مرحله مشغول رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج هستید. در مرحله بعد با استفاده از قیف از یک سمت اسید را وارد آب کنید. این کار باید آنقدر ادامه بدهیدتا اسید وارد مبدل شود. درنهایت باید آب را با فشار به مبدل وارد کنید تا رسوبات خارج شوند. میزان بار پکیج را بر روی 1.5 تنظیم کنیداهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه آن

«کارشناس لوله کشی گاز در تهران توصیه میکند بهتر است برای انجام این عمل از یک متخصص کمک بگیرید.»

رسوب زدایی پمپی

یکی دیگر از روش های رسوب زدایی، رسوب زدایی به روش پمپی است. در واقع در این روش دیگر نیازی به باز کردن پکیج نیست. از یک پمپ اسید شویی پکیج استفاده میکنید و اسید را وارد مبدل می‌کنید. تمامی جرم و رسوبات درون پکیج پس از چند دقیق خارج می‌شود. هم مبدل اولیه و هم ثانویه را می‌توانید به این روش شستشو دهید. کارشناس لوله کشی گاز در کرج مراحل انجام رسوب زدایی به روش پمپی را به صورت زیر بیان میکند:

در اولین مرحله باید بری  و گاز پکیج را قطع کنید. بعد شیر ورودی پکیج را ببندید و شیر پرکن پکیج را باز کنید. در مرحله بعد برای اینکه آب را خروج داشته باشد شیر آب گرم جای دیگری را باز کنید. پمپ مخصوص شستشو را درون تشت آب و اسید رقیق قرار دهید. حالا باید یک سر پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر را به خروجی وصل کنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه و اتمام کار مبدل را از پمپ باز کنید و با فشار زیاد آب آن را شسشتو دهید.

کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت پیشنهاد میکند از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

فواید سرویس و رسوب زدایی پکیج

حالا که اهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه انجام آن را درک کردید. خوب است بدانید که رسبو زدایی چه فوایدی برای پکیجتان دارد. کارشناس لوله کشی گاز در ملارد جلوگیری از خرابی و تعمیر پکیج در فاصه های زمانی کوتاه را از فواید رسوب زدایی میداند. همچنین رسوب زدایی موجب بهتری شدن فشار آب گرم و گرمای بیشتر شوفاژ میشود. هزینه های رسوب زدایی در برابر فوایدی که دارد بسیار ناچیز است. از هزینه زیاد برای سرویس و تعمیرات جلوگیری میکند. وجود جرم و رسوب در دستگاه باعث می‌شود پکیج بیشتر از قبل کار کند و عمر مفید دستگاه کم می‌شود. بنابراین یکی از فواید رسوب زدایی میتواند سبب افزایش طول عمر پکیج باشد.

اهمیت رسوب زدایی پکیج و طریقه آن

معایب اسیدشویی پکیج

معایبی که اسید شویی دارد. برای خود دستگاه نیست. کارشناس لوله کشی گاز در تهران در خصوص معایب اسیدشویی بیان میکند. در هنگام رسوب زدایی پکیج با اسید ممکن است خساراتی به کاشی و رامیک وارد شود. که میتوانید برای رفع این مشکل محافظی روی کاشی یا سرامیک قرار دهید. از معایب دیگر اسید شویی میتوان به بوی بد اسید اشاره کرد. که متسفانه در خانه میپیچد. این اسید برای کودکان و سالمندان و حیوانات مضر است. حتما در زمانی رسوب گیری را انجام دهید که برای مدتی هر چند کوتاه در خانه حضور ندارید.

سوالات شما

مدت زمان اسید شویی پکیج چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز برای اسید شویی پکیج در خانه بین 2 تا 5 ساعت است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان مکیند هر چه جرم و رسوبات بیشتر باشد. مدت زمان اسید شویی پکیج بیشتر میشود.

هر چند وقت یکبار نیاز به اسید شویی است؟

حالا که از اهمیت رسوب زدایی پکیج آگاه هستید کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند بهتر است بدانید که اگر پکیج شما تازه است. هر 10 ماه یا یکسال نیاز به رسوب زدایی است. و بعد از گذشت زمان از کار کرد پکیج، رسوب گیری و جرم گیری باید زودتر انجام شود.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی سیستم گرمایش از کف و نکات آن
انواع پوشش ضد حریق و کاربرد آن
بررسی خطرات نصب نادرست دودکشها
بیوگاز چیست؟ و کاربرد آن
کلیاتی از لوله کشی گاز ساختمان در تهران
بررسی دتکتور شعله ای و معرفی انواع دتکتور شعله ای
بررسی نکات ایمنی سیستم های گرمایشی
بررسی شیرهای صنعتی ولو در پالایشگاه
حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان
بررسی بخاری دیواری گازی

دیدگاهتان را بنویسید