بررسی انواع بخاری دیواری گازی و برقی

بررسی انواع بخاری دیواری گازی و برقی

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

نصب بخاری دیواری دودکش دار

امروزه با وجود پیشرفت صنعت تولید وسایل گرمایشی و استفاده از پکیج‌ها و هیترهای مدرن، بخاری‌های دودکش‌دار همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع مختلف این بخاری‌ها، بخاری دیواری دودکش دار است. این وسیله گرمایشی قدرت حرارتی بالایی دارد و از جنبه مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه و هزینه خرید است. از این رو طرفداران زیادی هم دارد.

کارشناسان ما در لوله کشی گاز در فردیس آماده ارائه انواع خدمات گازرسانی مطمئن می‌باشند. در این مقاله سعی داریم به بررسی انواع بخاری دیواری گازی و برقی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بخاری دیواری

یکی از انواع وسایل گرمایشی که نمای زیبایی هم به خانه می‌دهد، بخاری دیواری است. معمولا بخاری‌های دیواری در ابعاد کوچک تا متوسط تولید می‌شوند. نحوه قرارگیری و نصب آنها هم روی دیوار خانه است. بخاری‌های دیواری دارای مشخصات کمی متفاوت از بخاری‌های زمینی هستند. دلیل استفاده از این مدل بخاری عمدتا به خاطر نمای ظاهری شیک و زیبا، قدرت گرمایشی و همچنین موقعیت قرارگیری آن است.

انواع بخاری های دیواری

تمامی وسایل گرمایشی از تنوع مدل‌های زیادی برخوردار هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی که باعث تمایز انواع بخاری‌ها می‌شود، نوع سوخت آنهاست. بخاری‌های دیواری هم در مدل‌های مختلف و با مصرف سوخت متفاوتی به ایجاد گرما و حرارت در خانه کمک می‌کنند. انواع بخاری های دیواری در حالت کلی عبارتند از:

  • بخاری دیواری گازی
  • بخاری دیواری برقی

هر کدام از این مدل‌ها به دلیل نوع سوخت مصرفی دارای ویژگی‌های ظاهری، فنی و عملکرد متفاوتی هستند. مدیریت انرژی در این دو مدل متفاوت است. هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و برای نصب و استفاده هم به شرایط خاصی نیاز دارند.

بخاری دیواری گازی

یکی از رایج‌ترین وسایل گرمایشی در میان مصرف کنندگان بخاری گازی است. بخاری‌های گازی معمولا به شکل زمینی استفاده می‌شوند. با این حال، بخاری دیواری گازی هم تا اندازه‌ای بازار مصرف را به خود اختصاص داده است. نحوه کارکرد این نوع بخاری به این صورت است که با احتراق گاز ورودی و بهره‌گیری از اکسیژن محیط، گرما و حرارت لازم تولید می‌شود. نوع سوخت مصرفی این مدل بخاری گازی طبیعی شهری یا گاز مایع است. بخاری‌های گازی که مصرف گاز شهری دارند، رایج‌تر هستند.

بخاری دیواری برقی

انواع بخاری دیواری

مدل دیگری از انواع بخاری‌های دیواری، نوع برقی است. بخاری برقی از نیروی الکتریکی برای ایجاد حرارت و گرما استفاده می‌کند. معمولا بخاری‌های دیواری برقی در ابعاد کوچک‌تری تولید می‌شوند و مصارف خاص و کمتری هم دارند. این نوع وسایل گرمایشی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که برخی از آنها عبارتند از:

  • بخاری برقی دیواری
  • بخاری برقی زمینی
  • بخاری برقی رومیزی
  • هیتر یا اسپیلت برقی
  • بخاری کرسی
  • شومینه برقی

بخاری‌های دیواری معمولا فاقد دودکش‌اند ولی بیشتر انواع بخاری‌های دیواری گازی دودکش دار هستند.

دودکش بخاری

بسیاری از انواع بخاری‌های دیواری به‌خصوص بخاری‌های گازی به دودکش نیاز دارند. دودکش بخاری وسیله‌ای برای تهویه هوای اتاق است. نحوه کارکرد بخاری گازی و احتراق آن باعث ایجاد دو نوع گاز سمی مونواکسیدکرین و دی‌اکسیدنیتروژن می‌شود. برای خروج این دو نوع گاز در بخاری‌های گازی دیواری از دودکش استفاده می‌شود. البته مدل‌های جدیدتری از بخاری‌های بدون دودکش با ظاهری بسیار مدرن و شیک هم در بازار موجود است. ولی این نوع بخاری‌ها محدودیت‌هایی برای مصرف دارند. این وسیله در بخاری دیواری دودکش دار از جهات زیادی یک مزیت برای آن محسوب می‌شود.

لزوم استفاده از دودکش برای بخاری

با اینکه شاید تصور کنید بخاری‌های فاقد دودکش ظاهر زیباتری دارند ولی سلامت و اطمینان استفاده از آنها چندان هم زیاد نیست. در بخاری‌های بدون دودکش با اینکه سیستم احتراق به نحوی طراحی شده که کازهای سمی کمتری تولید شوند ولی همچنان این گازها وجود دارند و میزان آنها به صفر نمی‌رسد. به همین دلیل تهویه اتاق به شکل‌های دیگری مثل باز کردن درب یا پنجره اتاق یا روزنه‌های دیگر انجام می‌شود. این مسئله هم باعث هدررفت دمای اتاق و مصرف زیاد انرژی می‌شود. لذا استفاده از بخاری دیواری دودکش دار و به عبارتی استفاده از دودکش برای بخاری مزایای فراوانی دارد.

کارشناسان گازرسان علاوه بر نصب لوله در محیط های جدید و لوله کشی گاز در ملارد در تعمیر و رفع نشتی گاز نیز آموزش دیده و در رفع آن مهارت لازم را دارند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

هر آنچه باید درباره دتکتور دودی و انواع آن بدانید
دودکش بخاری گازی
بررسی دتکتور شعله ای و معرفی انواع دتکتور شعله ای
لوله کشی گاز بین شهری
انواع حوله خشک کن و نکات هنگام خرید آن
مراحل نصب پکیج و بهترین مکان نصب پکیج دیواری
اهمیت گازرسانی در خوشنام کرج
الزامات و ضوابط اجرایی در طراحی آسانسور آتش نشانی
بررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای
بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن

دیدگاهتان را بنویسید