بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

کارشناس لوله کشی گاز در تهران در خصوص مهم ترین مزایای پکیج ها به دو بعدی بودن این سیستم اشاره میکند. این سیستم قابلیت گرم کردن آب برای حمام ، شست و شو و … دارد. و نیز میتواند از طریق تامین آب گرم لوله های رادیاتور سبب گرمای محیط شود. این سیستم گرمایی به دو دسته فن دار و بدون فن تقسیم میشود. در ادامه کارشناس لوله کشی گاز در کرج به بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن میپردازد.

 

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

اگر بخواهیم این تفاوت ها را نام ببریم عبارت است از:

  • نحوه تهویه هوا
  • قطر دودکش
  • محل نصب پکیج
  •  امنیت
  • آلودگی صوتی
  • ابعاد

در ادامه کارشناس لوله کشی گاز در فردیس به هریک از این موارد به صورت جداگانه میپردازد.

نحوه تهویه هوا

از اولین تفاوت ها میتوان به نحوه تهویه هوا این دو نوع پکیج اشاره کنیم. در پکیج های فن دار به دلیل  وجود فن در سیستم فنی آن دود و گازهای مضرر حاصل از احتراق در دستگاه توسط قطعه خاصی به نام “فلنج فن” به بیرون انتقال یافته و موجب تهویه هوا میشود. و جایگزینی دود با هوای تازه با سرعت بیشتری انجام میگردد. اما در پکیج های بدون فن به بیان کارشناس لوله کشی گاز در فردیس دود ناشی از احتراق به دلیل ارتفاع دودکش به بالا هدایت می‌شود و موجب تهویه هوا و امکان ادامه کار دستگاه می‌گردد.

قطر دودکش

قطر دودکش یکی از موارد تفاوت این دو نوع پکیج است. کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند. اگر پکیج از نوع بدون فن باشد. باید جهت تخلیه دود و جایگزینی آن با هوای تازه دودکشی با قطر 15 سانتی‌متر و ارتفاع 3 متر تهیه شود. اما در خصوص پکیج از نوع فن دار به طور کلی قطر دودکش به بیش از 6 سانتی‌متر نمی‌رسد. در واقع میتوان گفت قطر دودکش، عامل مهمی در کارایی این دو پکیج ایفا می‌کند. یکی دیگر از تفاوت هایی که کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت به آن اشاره کرد. جنس دودکش آنهاست ،که جنس دودکش در پکیج بدون فن از جنس سیمان است و در داخل دیوار ساختمان ساخته می‌شود. اما پکیج فن دار نیاز به دودکش دوجداره دارد.

محل نصب پکیج فن دار و بدون فن

پکیج های بدون فن باید در محیط داخلی ساختمان نصب شود اما پکیج های فن دار باید در محیط باز مانند حیاط یا بالکن نصب شوند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. در واقع همین موضوع سبب محبوبیت بیشتر این نوع پکیج است. چرا که هیچ گونه فضایی را در داخل خانه اشغال نخواهند کرد.بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

امنیت

هر دو پکیج از امنیت بالا و استاندارهای روز اروپا برخوردارند. اما پکیج های فن دار به دلیل تهویه مناسب و عدم کاهش اکسیژن محیطی از استاندارد بالاتری برخوردار است. در واقع کارشناس لوله کشی گاز در ملارد بیان میکند. که چون امکان ورود دود به داخل ساختمان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و با وزش بادهای شدید و طوفان پکیج خاموش نمی‌شود.

آلودگی صوتی

آلودگی صوتی در خرید پکیج یکی از عوامل تاثیر گذار است چرا که قرار است، این سیستم به صورت دائمی در شبانه روز روشن باشد. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند. پکیج های فن دار به دلیل وجود قطعه فلنج فن ایجاد صدای بیشتری نسبت به پکیج های بدون فن دارد.

ابعاد

اندازه دستگاه، از دیگر موارد تفاوت پکیج ها است. از آنجا که پکیج فن دار دارای تکنولوژی پیشرفته‌تری است، از نظر ابعاد کوچک‌تر است. کارشناس لوله کشی گاز در کرج یکی از دلایل استقبال بیشتری برای خرید پکیج فن دار را همین ابعاد کوچک تر میداند.

سوالات متدوال شما

در بالکن چه پکیجی نصب کنیم؟

کارشناس لوله کشی گاز در تهران پیشنهاد میکند از پکیج دیواری فن دار در بالکن استفاده شود. پکیج فن دار در باد شعله اش خاموش نمی شود . دودکش آن محفظه ی مناسب برای خروج دود را دارد. همچنین زمانی که فضایی برای خروج دود نیست، فن این وظیفه را بر عهده می گیرد

در چه مواقعی بهتر است از پکیج فن دار استفاده کنیم؟

در محل هایی که دودکش مناسب وجود ندارد و یا دودکش ساختمان کشش خوبی ندارد، باید از پکیج فن دار استفاده شود. دقت کنید که هرگز نباید دودکش مخصوص پکیج فن دار را دستکاری کنید. محل نصب دستگاه باید کمتر از 120 متر باشد.

پکیج بدون فن برای کجا مناسب است؟

پکیج بدون فن برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که محیط کافی برای نصب لوله های استاندارد و بلند را داشته باشند. در چنین فضاهایی نصب پکیج بدون فن بهتر است. مصرف برق این پکیج ها کمتر است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی نکات پیشگیری از آتشسوزی بخاری گازی
هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید
سیستم های گرمایشی در گذشته ایران
مراحل لوله کشی گاز منازل
معرفی سیستم اطفا حریق واتر میست
بررسی و معرفی رادیاتور شیشه ای
نکات لوله کشی گاز در استخر
اهمیت گازرسانی در خوشنام کرج
لوله کشی گاز در ملارد
بیوگاز چیست؟ و کاربرد آن

دیدگاهتان را بنویسید