بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن

بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن

آبگرمکن و پکیج تقریبا هر دو عملکرد مشابهی دارند. اما تفاوت های زیادی نیز دارند. در ادامه مطلب کارشناس لوله کشی گاز در تهران به بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن میپردازد. برای درک بهتر تفاوت پکیج و آبگرمکن بهتر است در ابتدا تعریف آبگرمکن و پکیج را دنبال کنید.

تعریف آبگرمکن و عملکرد آن

همانطور که از نامش پیداست، وظیفه آبگرمکن گرم کردن آب است. در واقع آب گرم مورد نیاز برای شست و شو و حمام و ظرف ها را فراهم میکند. آب سرد لوله کشی وارد آبگرمکن میشود. و از کویل های مسی داخل آبگرمکن عبور میکند و آب با حراراتی که به واسطه کویل ها از شعله آبگرمکن دریافت میکند. گرم میشود و دمای آن بالا میرود. سپس آب گرم وارد لوله کشی آب گرم ساختمان میشود. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس به ساده ترین حالت ممکن عملکرد آبگرمکن را بیان میکند.

بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن

تعریف پکیج و عملکرد آن

پکیج یک سیستم قوی تر و تکمیل تر از آبگرمکن است. به صورتی که میتوان آن را یک موترخانه کامل با بالاترین بازدهی و کیفیت و با کمترین مصرف انرژی و فضا دانست.  کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند پکیج نیز مانند آب گرمکن وظیفه تولید آب گرم مصرفی را دارد. روش گرم کردن آب بین آبگرمکن و پکیج تفاوت زیادی ندارد.  اما پکیج علاوه بر گرم کردن آب وظیفه گرم کردن فضای ساختمان را برعهده دارد. که از عمده ترین تفاوت های پکیج و آبگرمکن نیز هست. از این رو میتوان گفت پکیج نقش بخاری و آبگرمکن را در خانه ها دارد. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند پکیج با حذف بخاری و آبگرمکن از ساختمان خطر پذیری ساختمان را به صفر میرساند.
پکیج دو مدار برای عبور آب دارد. از یکی از این مدارها، آب سرد مصرفی عبور می‌کند و گرم می‌شود و برای حمام کردن و شستشو و …  استفاده می‌شود. از مدار دیگر، آب سرد وارد می‌شود و دمای آن بالا می‌رود و به سمت رادیاتورها هدایت می‌گردد. در ادامه کارشناس لوله کشی گاز در فردیس به تفاوت پکیج و آبگرمکن میپردازد.بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن

اولین تفاوت در این شرایط اقتصادی قیمت پکیج و رادیاتور است که در این تفاوت آبگرمکن مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند از نظر مصرف انرژی آبگرمکن انرژی بیشتری مصرف میکند. و در این مقایسه پکیج برنده است. از دیگر تفاوت ها و از اصلی ترین تفاوت میتوان به تک بعدی بودن آبگرمکن اشاره کرد. یعنی آبگرمکن فقط آب گرم مصرفی منازل را تامین میکند، اما پکیج علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، نیاز گرمایش محیط را نیز بر عهده دارد.

راندمان و بازدهی پکیج به نسبت آبگرمکن بیشتر است. همچنین پکیج بسیار سریعتر آب گرم مصرفی را تامین میکند. حتی پکیج میتواند به عنوان یک جایگزین مناسب به جای موتورخانه باشد. و نسبت به سایر سیستم ها فضای بسیار کمی را اشغال میکند. هر سیستمی بعد از مدتی به سرویس نیاز دارد اما کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند که سرویس پکیج ها بسیار سریعتر و راحت تر انجام میشود. از دیگر تفاوت ها میتوان به امنیت بالاتر پکیج نسبت به آبگرمکن اشاره کرد.

کارشناس لوله کشی گاز در ملارد در خصوص تفاوت پکیج و آبگرمکن به مشکلی که برخی از آبگرمکن های بدون مخزن دارند اشاره کرد. آبگرمکن های بی مخزن ممکن است در فصل سرما به طور ناگهانی سرد شده، در صورتی که در پکیج همچنین مشکلاتی وجود ندارد. استفاده نکردن از پکیج در متراژهای کمتر از 60 متر از دیگر تفاوت هایی بود کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت آن را بیان کرد.

کلام آخر‏‏

در این مطلب سعی کردیم با استفاده از تجربه کارشناسان لوله کشی گاز در کرج، تهران، فردیس، ملارد، صفادشت به بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن بپردازیم. اگر دوست دارید در خصوص هریک از این سیستم های گرمایشی اطلاعاتی کسب کنید در مقالات بعدی همراه ما باشید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

هر آنچه باید درباره شیر آتش نشانی بدانید
معرفی شیر قطع کن گاز حساس به زلزله
نکات عایق کاری لوله گاز
لوله کشی گاز در کرج
یکسره جرقه زدن فندک اجاق گاز
بررسی سیستم گرمایش از کف و نکات آن
لوله کشی گاز در صفادشت
دتکتور گاز مونوکسید کربن و معرفی انواع آن
بررسی و معرفی رادیاتور شیشه ای
اقداماتی که باید قبل و بعد از آتش سوزی انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید