بررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

بررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

بررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

یکی از سیستم های گرمایشی که امروزه سبب شده که بخاری از خانه هایمان حذف شود. رادیاتور ها هستند. رایادتور ها انواع مختلفی دارند. در ادامه بهترین کارشناس لوله کشی گاز در تهران به بررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای میپردازد.

رادیاتور چیست؟

در ابتدا باید بدانید رادیاتور چیست؟ رادیاتور ها نوعی از سیستم های گرمایشی هستند. که برای ایجاد گرما در محیط بکار استفاده میشوند. این مبدل های حرارتی بوسیله لوله‌های درون آن ها که حاوی آب گرم هستند، حرارت را بوسیله جابه جایی انتقال می‌دهند. آب گرم درون رادیاتور توسط پکیج یا موتور خانه تامین میشود. رادیاتور ها انواع مختلفی دارند. که در ادامه کارشناس لوله کشی گاز در تهران به هریک از آن ها میپردازد.

انواع رادیاتور

به بیان کارشناس لوله کشی گاز در فردیس رادیاتور ها را میتوان براساس جنس بدنه آن ها به دو دسته پنلی و پره ای تقسیم کرد. هرکدام از این نوع رادیاتور ها مزایا و معایبی داردند که به طور خلاصه به آن ها میپردازیم و در نهایت پاسخ سوالات متدوال شما عزیزران را خواهیم داد.

مزایا و معایب رادیاتور پنلیبررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند. مزایای رادیاتور پنلی میتوان به قیمت مقرون به صرفه، ساخت ساده، تولید حرارت بالا، مناسب با هر دکوراسیون اشاره کرد. و از معایب رادیاتور پنلی میتوان به قرار گرفتن در معرض فرآیندهای خورنده، لایه برداری زودرس رنگ، مقاومت کم در برابر خوردگی، ضعف در برابر چکه آب اشاره کرد.

مزایا و معایب رادیاتور پره ای

کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. از مزایای رادیاتور پره ای میتوان به حمل و نقل آسان آن به علت سبک بودن آن اشاره کرد. همچنین اگر پرده ای رادیاتور آسیب ببیند و یا سوراخ شود. نیاز به تعویض کل پره ها نیست و فقط کافیه همان پره تعویض شود. و نیز انتقال گرما در رادیاتور های پره ای سریع تر است. و با توجه به خروجی گرما، وزن و طراحی رادیاتور پره ای آلومینیومی از محصولات فولادی و چدن بهره وری بهتری دارد. لازم به ذکر است که تعمیر و تعویض آن نسبت به رادیاتور پنلی آسان تر است.

از معایب رادیاتور پره ای میتوان به بیشتر فضای محیط را گرفتن و مصرف انرژی بیشتر اشاره کرد. همچنین کارشناس لوله گاز در ملارد بیان میکند. رادیاتور پره ای نصب بسیار سختی دارد. حتی در مواقع نصب رادیاتور پره ای احتمال شکستگی وجود دارد. و نیز رادیاتور های پره ای به هواگیری مرتب نیاز دارند.بررسی مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

سوالات متدوال درخصوص رادیاتور پنلی و پره ای

قیمت کدام رادیاتور مناسب است؟

یکی از سوالات مهم که به نوعی دغدغه بسیار از فرادی که برای رادیاتور اقدام میکنند. قیمت رادیاتور است. کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند. رادیاتور های پنلی از لحاظ قیمت نسبت به رادیاتور های پنلی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. و در واقع برتری خود را از لحاظ قیمت اقتصادی نشان میدهند. این تفاوت قیمت به دلیل جنس بدنه این رادیاتور است. جنس بدنه رادیاتور پنلی فولاد است و به نسبت پره آلومینیومی قیمت بسیار پایین تری دارد.

زیبایی ظاهری کدام نوع رادیاتور بیشتر است؟

درباره زیبایی نمیتوان نظر خاصی داد. چرا که زیبایی کاملا سلیقه ای است. کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند ساختار رادیاتور پنلی به گونه ای است که با منازل مدرن همخوانی بیشتری دارد. و همچنین چون ساختار یکپارچه ای دارد برای نظافت و تمیزی رادیاتور های پنلی خیلی راحت تر میتوان اقدام کرد.

تعمیرات کدام رادیاتور راحت تر انجام میشود؟

همانطور که در متن بالا به آن اشاره شد. رادیاتور پره ای تعمیرپذیری بهتری دارد. در صورتی که یک پره از آن سوراخ شود امکان جایگزینی آن پره با پره ای تازه وجود دارد. اما کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند که رادیاتور های پنلی و پره ای هردو مدت زمان بالایی گارانتی تعویض خواهند داشت. و خیلی به ندرت احتمال تعمیر وجود دارد. در صورت خرابی رادیاتور پنلی باید کل رادیاتور تعویض شود.

ماندگار کدام مدل رادیاتور بیشتر است؟

در خصوص ماندگاری رادیاتور ها باید به جنس بدنه آن ها توجه کنید. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند. رادیاتور پنلی از جنس فولاد تولید میشود. و رادیاتور پره ای از جنس آلومینیوم از این رو مشخص است که مقاومت فولاد در برابر ضربه نسبت به آلومینیوم بالاتر است. رادیاتور های پره ای در برابر ضربات شدید شکننده می باشند و باعث زشت شدن نمای آن می شود. لازم به ذکر است که اکثر رادیاتور ها دارای گارانتی تعویض 10 ساله در برابر سوراخ شدن هستند.

کدام مدل رادیاتور با پکیج سازگاری بیشتری دارد؟

جنس مبدل پکیج دیواری از مس می باشد، مس داخل مبدل با آلومنیوم داخل رادیاتور پره ای تشکیل پدیده پیل الکترولیتی را می کند که این موجب تولید مداوم گاز هیدروژن داخل رادیاتور ها و مدار گرمایش می کند که عملا در رادیاتور پره نیاز مداوم به هوا گیری را ایجاد می کند. و هوا گیری مداوم باعث پایین آوردن عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری شما خواهد شد. کارشناس لوله کشی گاز در کرج در مورد رادیاتور پنلی بیان میکند. رادیاتور پنلی مدام در حال خورده شدن می باشد و تولید براده آهن در آب مدار گرمایش پکیج می کند و این براده ها باعث خرابی پمپ و قطعات متحرک پکیج دیواری می شوند. البته برای هردو این پنل ها راه حل هایی وجود دارد.

کدام مدل رادیاتور بازدهی گرمایی بیشتری دارد؟

یکی از مقایسه های مهم در رادیاتور ها بازدهی  گرمایی آن هاست. اما باید بدانید که این دو نوع رادیاتور از نظر بازدهی گرماهی تفاوت چندانی باهم ندارند. با این حال کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند که رادیاتور پره ای در این رقابت برنده است. در رادیاتور پانلی باید به فین داخل رادیاتور ( ورق نازک چین خورده) دقت شود هرچه این فین بیشتر باشد گرما دهی آن رادیاتور بهتر می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نحوه تمیز کردن شومینه و نکات طلایی آن
مراحل لوله کشی گاز منازل
بررسی بخاری دیواری گازی
بررسی و معرفی رادیاتور شیشه ای
معرفی انواع تاسیسات گازرسانی
بهترین وسیله گرمایشی برای خانه زیر 100 متر
محل نصب استاندارد رادیاتور در منزل
گازکشی با لوله سفید و سبز
انواع پوشش ضد حریق و کاربرد آن
آشنایی با انواع کپسول آتشنشانی

دیدگاهتان را بنویسید