بررسی و معرفی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

بررسی و معرفی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

بررسی و معرفی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

در مطالب قبلی که انواع سیستم های گرمایشی را بررسی کردیم. رادیاتور را یک سیتم گرمایشی جدید و امروزی معروف کردیم. رادیاتور های پنلی و پره ای را معرفی کردیم. به مزایا و معایب آن ها پرداختیم. اما یکی دیگر از انواع رادیاتور ها، رادیاتور های قرنیزی است. در ادامه کارشناس لوله کشی گاز در تهران به بررسی و معرفی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی میپردازد. با ما همراه باشید.

رادیاتور قرنیزی چیست؟

برای درک بهتر مطلب ابتدا به معرفی رادیاتور قرنیزی میپردازیم. رادیاتور های قرنیزی خودشان را با نامشان معرفی میکنند. در واقع قرنیز هایی هستند که یک سیستم گرمایش را در خود جای داده اند. کارشناس لوله کشی گاز تهران به طور دقیق به معرفی این سیستم پرداخت و بیان کرد. که در این سیستم یک پوسته از جنس آلیاژ آلومینیومی خاص با فرم و شکلی همانند قرنیز زیبا و با تنوع رنگی بسیار گسترده، جایگزین قرنیزهای مرسوم می‌شود و بدین ترتیب فضای پشت این پوسته امکان جاسازی رادیاتورهای طولی را فراهم می‌سازد و نهایتا قرنیز تبدیل به سیستم گرمایشی می‌ شود.

انواع رادیاتور قرنیزی

به طور کلی رادیاتور قرنیزی را کارشناس لوله کشی گاز در کرج به دو دسته تقسیم میکند.

  • رادیاتور قرنیزی الکترونیک (برقی):

    رادیاتورهای الکترونیکی سریعتر گرم می شوند و فاقد مخزن، بویلر یا سیستم های مرکزی هستند و به صورت مستقل کار می کنند. این رادیاتورها می توانند به پنل برق اصلی خانه متصل شوند و انرژی مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کنند. در خصوص نحوه عملکرد این سیستم کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند.  زمانی که ترموستات رادیاتور قرنیزی الکترونیکی روشن می شود. هوای سرد نزدیک زمین به داخل سیستم کشیده می شود. و از کنار پره های فلزی که در داخلشان کابل مخصوصی قرار دارد عبور می کنند. این هوا با عبور از کنار پره ها گرم می شود و سپس هوای گرم دوباره به محیط دمیده می شود. برخی از مدل ها ترموستات های جدا گانه ای دارند. که جلوی پنلشان نصب شده است و ترموستات برخی از مدل ها روی دیوار نصب می شود.بررسی و معرفی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

  • رادیاتور قرنیزی (هیدرونیک):

    در رادیاتورهای قرنیزی هیدرونیک آب داغ در داخل مجموعه ای از لوله های مسی جریان پیدا می کند.کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند که  این سیستم مسیر جریان آب را به گونه ای طولانی می کند. که گرمای آن محیط خانه را گرم کند.پره های مسی که به شبکه متصل هستند انتقال گرمای آب را تسهیل می کنند. زمانی که آب گرم از لوله ها عبور می کند پره های مسی هم گرم می شوند و سپس هوای اطرافشان را گرم می کنند. هوای سرد نزدیک زمین هم به داخل سیستم کشیده می شود و توسط پره ها گرم می شود. این گردش هوا و جریان آب ادامه پیدا می کند تا هوای محیط به گرمای دلخواه برسد. در ادامه به مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی میپردازیم.

مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

حال که اطلاعاتی از رادیاتور های قرنیزی به دست آوردید. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس مزایا و معایب این سیستم را بیان خواهد کرد.

مزایا رادیاتور قرنیزی

  • اولین و مهم ترین مزایایی که اکثرا به آن فکر میکنند. زیبایی و سازگاری این نوع از رادیاتور ها با انواع دکوراسیون داخلی است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند اکثر افراد از رادیاتورهای فلزی بزرگ و لوله های متصل به آن در فضای خانه ناراضی هستند. رادیاتور های قرنیزی برای این دسته از افراد بهترین گزینه است. رادیاتور های قرنیزی با شکلی زیبا و مدرن به صورت توکار نصب میشوند. و در عین گرم کردن خانه ظاهری زیبا و ساده و شکیل دارند.
  • دومین مزایای رادیاتور قرنیزی که بسیاز حائز اهمیت است. اشغال فضای کم آن است. رادیاتور ها در حاشیه پایینی دیوارها نصب میشوند. رادیاتور ها برای خانه ها و اتاق های کوچک یا دفاتر کاری که جایی برای نصب رادیاتور های معمولی ندارند. مناسب ترین انتخاب هستند.
  • سومین مزایای این سیستم محبوب به بیان کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بی سرو صدا بودن آن است. این سیستم برخلاف سیستم های گرمایشی قدیمی هیچ اثری از خود مثل دوده برجای نمیگذارد.
  • چهارمین مزیت این سیستم که بسیاری از کابران به آن اشاره کردند. توزیع گرمای فوق العاده این سیستم است. این رادیاتور ها چون دور تا دور اتاق نصب میشوند نسبت به رادیاتور ها معمولی در توزیع گرما موفق تر هستند. همچنین نصب رادیاتورهای قرنیزی در زیر پنجره ها باعث می شود هوای سردی که از طریق درز پنجره وارد اتاق می شود. توسط سیستم رادیاتور جذب شود و تبدیل به گرما شود.بررسی و معرفی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

معایب رادیاتور قرنیزی

کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند که معایب رادیاتور های قرنیزی بسیار کمتر از مزایای آن است و همین مورد سبب محبوبیت این سیستم ها شده است. در ادامه معاسب این سیستم میپردازیم.

از معایب این سیستم که کاربران به اشاره کردند. محدودیت در چیدمان لوازم خانه است. همانطور که میدانید این رادیاتور ها در حاشیه دیوار نصب میشوند برای اینکه بتوانند به درستی گرما را توزیع کنند باید فضای اطراف آن ها خالی باشد در نتیجه نیاید مبلمان کمدهای بزرگ در مقابل آن ها قرار گیرد. همچنین اختمال آسیب به تلویزیون و لوازم الکترونیکی در اثر حرارت مداوم وجود دارد. بنابراین باید این دسته از وسایل را از دیوار دور کنید. از دیگر معایب این سیستم که کارشناس لوله کشی گاز در ملارد به آن پرداخت زنگ زدن فلزات پره ها و رویه این سیستم است. لازم به ذکر است باید هر چند وقت یک بار که روکش رادیاتور های قرنیزی باز شود و گرد و غبار یا آثار زنگ زدگی پره ها یا روکش پاک سازی شود.

اگر رادیاتور قرنیزی مدل برقی مد نظر شماست. باید بدانید هزینه بالایی دارند. و چون برق مصرف می کنند هزینه مصرف برق شما را افزایش می دهند.کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند این مدل رادیاتور برای محیط های کوچک که زود گرم میشوند مناسب است.

رادیاتور های قرنیزی هیدرونیک نسبت به مدل برقی دیرتر گرم میشوند. اما مدت زمان بیشتری گرمای آب را در خود حفظ میکنند. از دیگر عیوب رادیاتور های قرنیزی که کارشناس لوله کشی گاز در فردیس به آن پرداخت این است که احتمال دارد هوا در داخل لوله های رادیاتورهای قرنیزی هیدرونیک تجمع پیدا کند و این مسئله فعالیت رادیاتورها را مختل کند. البته کارشناس لوله کشی گاز در فردیس متذکر شد که این مشکل با هواگیری لوله ها حل می شود و مشکل بزرگی نیست.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم از تجربیات کارشناس لوله کشی گاز در تهران استفاده کنیم. و اطلاعاتی کافی در خصوص نصب و راه اندازی و مزایا و معایب رادیاتور های قرنیزی را در اختیارتان قرار دهیم. تا بتوانید با در نظر گرفتن تمامی جوانب بهترین انتخاب رادیاتور را داشته باشید.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

همه چیز درباره تجهیزات شهری و صنعتی گازرسانی
مراحل نصب کنتور گاز
گاز سنتز چیست؟ بررسی کاربرد آن
آشنایی با گاز طبیعی و انواع گازها
سنسور گاز شهری چیست؟
هر آنچه که باید درباره گازهای صنعتی و کاربرد آنها بدانید
فیوز گازی چیست و کاربرد آن
اهمیت گازرسانی به روستاها و چالش هایش
بررسی و معرفی پوشش ضد حریق ساختمان
بررسی سیستم گرمایش از کف و نکات آن

دیدگاهتان را بنویسید