رتبه ایران از نظر ذخایر گاز طبیعی

رتبه ایران از نظر ذخایر گاز طبیعی

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

رتبه ایران از نظر ذخایر گاز طبیعی

همانطور که میدانید کشور ما ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جایگاه خوبی قرار دارد. و از این موهبت های الهی برخوردار است. کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت اطلاعاتی در رابطه با ذخایر گاز طبیعی در اختیارتان قرار خواهند داد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ایران بزرگترین دارنده ذخایر گاز

موسسه بین‌المللی بریتیش پترولیوم انگلیس در گزارش خود ايران را با ذخيره گاز طبیعی 33.6 تريليون متر مكعب، در صدر كشورهاي دارنده ذخاير گاز طبیعی جهان قرار داد. با کاهش شدید حجم گاز طبیعی کشور روسیه  براي نخستين بار در چندین دهه گذشته با کنار گذاشتن روسیه اران در رتبه نخست ذخایر گا طبیعی در جهان قرار گرفت.بعد از ایران روسیه با 32.3 و قطر با 24.3 تریلیون مترمکعب، به ترتیب دومین و سومین حوزه بزرگ تثبیت‌شده گاز طبیعی جهان هستند. کمترین مقدار دخایر تثبیت شده گاز طبیعی نیز با 7.6 تریلیون مترمکعب در آمریکای مرکزی و جنوبی قرار دارد.

بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی

طبق گزارش های فوق روسیه در رتبه اول و ایران و قطر به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ذخایر گاز در جهان هستند. اما جالب است بدانید که بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در بازار بین المللی انرژی آمریکا است. آمریکا 21 درصد از کل تولید گاز طبیعی در جهان را در اختیار خود دارد. بعد از آمریکا از نظر تولید گاز عربستان سعودی در رتبه دوم جهان قرار دارد. ایران از نظر تولید گاز طبیعی در رتبه چهارم جهان قرار دارد. و از نظر مصرف بعد از آمریکا و روسیه در رتبه سوم قرار دارد.

صادرکنندگان گاز جهان

رتبه ایران از نظر ذخایر گاز طبیعی

روسیه از نظر صادرات گاز طبیعی هم در رتبه نخست جهان قرار دارد. بعد از روسیه 10 کشور اول جهان به ترتیب، ایالات متحده، قطر، نروژ، استرالیا، کانادا، الجزایر، نیجریه، هلند، اندونزی است.

حوزه های گازی ایران

حوزه های گازیی ایران عبارتند است از  پارس جنوبی با ذخیره گازی معادل نیمی از کل ذخایر ایران، پارس شمالی، کنگان و نار و خانگیران. و همچنین کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکنند که مخازن گازی دست نخورده دیگری در کشور وجود دارد که با شناسایی و اکتشاف آنها انتظار می رود ذخایر گازی کشور افزایش یابد.

نفت گاز ایران کی تمام میشود؟

شرکت نفتی انی ایتالیا گزارشی از پیش بینی های خود در رابطه با ذخایر نفت و گاز ایران تهیه کرده است. در این گزارش با توجه به میزان ذخایر و تولید نفت ایران در سال 2013 آمده است که کشور ایران تا 135 سال دیگر نفت خواهد داشت. بعد از ایران عراق تا 122 سال آینده و کانادا تا 120 سال آینده ذخایر نقتی خواهند داشت. و همچنین بر اساس حجم ذخایر و تولید گاز ایران در سال 2013 انتظار می‌رود ذخایر گازی ایران تا 211 سال دیگر دوام بیاورد. بعد از ایران 146 سال برای قطر و 102 سال برای عربستان صعودی پیش بینی شده است.با این وجود باید از ذخایر گازی کشور به درستی و با برنامه ریزی استفاده شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

گازکشی با لوله سفید و سبز
نقشه گازرسانی ساختمان چه مزایایی دارد؟
اصول لوله کشی گاز روکار
شرایط عبور لوله گاز از اماکن مختلف
لوله کشی گاز بدون جوشکاری چگونه است؟
انواع لوله کشی ساختمان
نکات لوله کشی گاز در استخر
بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن
بررسی دتکتور حرارتی و معرفی انواع دتکتور حرارتی
نکات مهم دودکش ها که باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید