روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز

روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز

نشت گاز از خطراتی است. که بسیار حائز اهمیت است و باید اقداماتی برای پیشگیری از آن انجام شود. چند نمونه روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز را کارشناسان لوله کشی گاز در تهران به شما عزیزان معرفی خواهند کرد. تا بتوانید از نشتی احتمالی گاز پیشگیری کنید.

محل نشتی گاز گاهی آنقدر در دسترس است. که شما با یک جست و جوی ساده محل نشتی را پیدا میکنید. و حتی گاهی از فراموشی ها نشات میگیرد. برای مثال فراموش کرده بودید که شیر گاز را ببندید. در اولین مرحله که شما متوجه نشتی گاز میشوید بوی آن است. که این بو حاصل از مواد افزودنی است که به گاز اضافه میشود. تا در مواقع نشتی آن را احساس کنید. کارشناسان لوله کشی گاز در کرج تاکید میکنند که به محض احساس بوی گاز از اجاق گاز خود باید فورا درب فر اجاق گاز خود را باز کنید. اگر بوی گاز شدید بود میتواند از محل شیرهای کنترل باشد. اجاق گاز را از دیوار فاصله دهید. اگر بوی گاز شدید تر شود یعنی نشتی از لوله های اتصال دهنده شیر اصلی به اجاق گاز است.روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز

مراحل دیگر تشخیص نشت گاز

تشخیص نشت گاز با بو کردن: همانطور که گفتیم به گاز موادی اضافه میشود که تا در هنگام نشتی بوی آن را احساس کنیم. شما میتوانید سر شعله های اجاق گازتان را بو کنید اگر در اطراف یکی از سر شعله ها بوی گاز احساس کردید یعنی مشکل از شیر کنترل کننده آن شعله است.

گوش دادن به صدای گاز: اگر نشتی زیاد باشد گاز فشرده میشود از این رو صدای فشار گاز را خواهید شنید. پس با دقت به دنیال صدای گاز باشید.

حباب های گاز : این روش از قدیمی ترین روش های تشخیص نشت گاز است. که ممکن است شما هم امتحان کرده باشید. کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکنند در این روش شما میتوانید با درست کردن مخلوط آب و صابون یا مایع دستشویی کف ایجاد کنید. کف را بر روی  شیر و شلنگ های اتصال بمالید. هر جا حباب ایجاد شد. محل نشتی گاز است. سریعا باید آن را رفع کنید. نوعی اسپری جهت تشخیص بهتر نشتی گاز وجود دارد که اگر مایل باشید میتوانید از ابزار فروشی ها، تعمیر کاران و یا تأسیساتی ها خریداری کنید.روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز

 قبض گاز : یکی از راه های تشخیص نشتی گاز چک کردن قبض گاز است. اگر تفاوت زیادی در قبض گاز مشاهده کردید. و علت آن مصرف بیشتر از وسایل گاز سوز و یا سرد شدن هوا نیست. میتواند نشان دهنده نشت گاز باشد.

بهره بردن از تکنولوژی: استفاده از سنسور های تشخیص گاز یکی از راه های تشخیص نشتی گاز است. این دستگاه های کوچک و قابل حمل در ابزار فروشی ها تاسیساتی ها موجود است. این دستگاه های به ظاهر کوچک کار بسیار بزرگی انجام میدهند. آن ها میتوانندگاز های قابل احتراق را تشخیص دهند. این دستگاه  تنظیماتی بسیار دقیق و قابل تغییر برای تشخیص و جستجوی محل نشتی گاز می باشند.روش های شناسایی و پیشگیری نشت گاز از اجاق گاز

امیدداریم با افزایش آگاهی و آموزش راه های شناسایی و پیشگیری نشت گاز بتوانیم از بسیاری حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز جلوگیری کنیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی و معرفی انواع شومینه
بررسی و معرفی سیستم اطفای حریق فوم
بررسی اطفای حریق با امواج صوتی
جعبه آتش نشانی و انواع آن
گازکشی با لوله سفید و سبز
لوله کشی گاز بدون جوشکاری چگونه است؟
بررسی انواع بخاری دیواری گازی و برقی
نحوه تمیز کردن شومینه و نکات طلایی آن
چگونگی لوله کشی روکار رادیاتور شوفاژ
بررسی بخاری دیواری گازی

دیدگاهتان را بنویسید