محل نصب استاندارد رادیاتور در منزل

محل نصب استاندارد رادیاتور در منزل

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

راهنمای محل نصب استاندارد رادیاتور

در خصوص سیستم های گرمایشی و مزایا و معایب هریک از آن ها مطالبی را ارائه کردیم. اما محبوب ترین پرطرفدار ترین و رایج ترین نوع سیستم گرمایشی رادیاتور ها هستند که در مطالب قبلی به  انواع آن ها نیز پرداختیم. چیزی که در مطلب امروز ارائه خواهیم کرد به افزایش راندمان و بهره وری  بهتر از رادیاتور ها کمک می کند. در این مطلب کارشناس لوله کشی گاز در تهران راهنمای محل نصب استاندارد رادیاتور شما در منزل خواهد بود. همراه ما باشید.

رایج ترین مکان نصب رادیاتور

رایج ترین محل نصب رادیاتور که شاید خودتان بارها شاهد آن بودید. در زیر پنجره یا بر روی دیوار خارجی ساختمان بود. این مکان را به دلیل اینکه معتقد بودند رادیاتور باید در مکانی که گردش هوای سرد وجود دارد نصب شود انتخابی میکردند. در واقع این عمل برای این بود که رادیاتور در سردترین نقطه ساختمان نصب شود. اما در سالهای اخیر با پیشرفت در صنعت درب و پنجره سازی و روی کار آمدن پنجره های دوجداره عملا گردش هوای سردی در زیر پنجره ها وجود ندارد. در نتیجه شوفاژ را میتوان در محلی به غیر از زیر پنجره نصب کرد. اما برای اینکه انرژی هدر نرود و بهروری از رادیاتورها افزایش یابد کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکن که باید محل نصب استاندارد رادیاتور را در منزل خود پیدا کنید.

محل نصب رادیاتور برای بهره وری بیشتر

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم برای افزایش راندمان و بهره وری بهتر از رادیاتور و جلوگیری از هدر رفت انرژی باید نکاتی در خصوص نصب رادیاتور ها در محل مختلف منزل رعایت شود این نکات را کارشناس لوله کشی گاز در فردیس به شرح زیر بیان میکند:

اولین و مهم ترین مورد که در مطالب قبلی کارشناس لوله کشی گاز در تهران به آن اشاره کرد انتخاب رادیاتور متناسب با متراژ محل مورد نظر است.  برای مثال رادیاتوری با سایز اتاق خود انتخاب کنید. هرگز از یک رادیاتور بزرگ برای یک اتاق کوچک یا یک رادیاتور کوچک برای اتاقی بزرگ استفاده نکنید. اگر می خواهید در جهت افزایش بهره وری رادیاتور قدمی بردارید باید بدانید که نصب دو رادیاتور در سایز های کوچک بهتر از نصب یک رادیاتور بزرگ در یک اتاق است. همچنین کارشناس لوله کشی گاز در ملارد پیشنهاد میکند اگر بالاجبار رادیاتور را در پشت دیوار داخلی اتاق نصب میکنید باید برای عایق کاری دیوار اقدام کنید. در واقع عایق کاری دیوار برای جلوگیری از هدر رفتن حرارت و گرمای تولید رادیاتور و انتقال آن به دیوارها ضروری است.محل نصب استاندارد رادیاتور در منزل

نکات مهم نصب رادیاتور

  • رادیاتور را در زیر یا پشت پرده های بلند نصب نکنید: یکی از نامناسب ترین محل های نصب رادیاتور پشت پرده های بلند و ضخیم است. کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند. از آن جایی که رادیاتور برای بازدهی بیشتر نیاز به نفس کشیدن دارد. پرده مانعی برای به جریان انداختن هوای سرد و گرم به داخل و خارج از رادیاتور می باشد. از طرفی نصب رادیاتور در کنار پرده خطر آتش‌سوزی و اتفاقات ناگوار را به همراه خواهد داشت. مخصوصا اگر از رادیاتورهای مبدل حرارتی استفاده می کنید.
  • رادیاتور شوفاژ را در نزدیک ترین فاصله به پکیج نصب کنید:  محل نصب استاندارد رادیاتور را میتوان نزدیک ترین فاصله به پکیج دانست. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. باید بدانید که هرچه فاصله رادیاتور از پکیج بیشتر باشد، میزان راندمان رادیاتور نیز کاهش پیدا می کند.
  • رادیاتور را به دور از وسایل بزرگ منزل نصب کنید: همانطور که میدانید هوای گرم خروجی از رادیاتور باید در جریان رفت و برگشت قرار گیرد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان رادیاتور را دور از وسایل بزرگ منزل جای دهید.  وسایلی مثل مبل بزرگ یا کمدو…
  • نقشه لوله کشی رادیاتور را تغییر دهید: کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند. در برخی مواقع  لوله کشی رادیاتور شوفاژ بر اساس نقشه لوله کشی ساختمان به درستی انجام نمیشود. در چنین شرایطی نقشه لوله کشی را تغییر دهید. مخصوصا در مواردی که لوله کشی رادیاتور به صورت روکار صورت گرفته باشد، این کار به راحتی قابل اجرا است.
  • فاصله کف تا سقف را برای نصب رادیاتورها رعایت کنید: اگر فاصله کف تا سقف محل مورد نظر برای نصب رادیاتور بیشتر از 3 متر است. کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند که از وسایل گرمایشی دیگری استفاده شود. فاصله کف تا سقف برای نصب رادیاتور باید حداکثر 3 متر باشد.

سوالات شمامحل نصب استاندارد رادیاتور در منزل

چه مکانی برای استفاده از رادیاتورهای شوفاژ بهترین گزینه است؟

بهترین مکان برای استفاده از رادیاتورهای شوفاژ مکان‌ هایی است که نیاز به کنترل دقیق دما و رطوبت ندارند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند رادیاتور قابلیت تنظیم درجه حرارت و رطوبت محیط را ندارد. از این رو میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می‌دهد.

آیا نصب رادیاتور در پشت در اتاق  صحیح است؟

اگر فضای اتاق شما محدود است. میتوانید در پشت در اتاق نصب رادیاتور را انجام دهید. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند. باید به این نکته توجه کنید با باز کردن در تمامی هوای گرم تولید شده در آن به خارج از اتاق هدایت خواهد شد. خصوصا اگر در اتاق به فضای سرد تر باز شود.

اهمیت انتخاب محل نصب استاندارد رادیاتور

کارشناس لوله کشی گاز در ملارد فواید و اهمیت انتخاب محل نصب رادیاتور را در لیستی به شرح زیر ارائه میدهد:

  • استهلاک پمپ دستگاه پایین می آید.
  • کمک می کند تا رادیاتور ها سریع تر گرم شوند.
  • میزان مصرف انرژی کاهش می یابد.
  • باعث می شود که پکیج شما دقیق تر کار کند.
  • پکیج دیرتر نیاز به سرویس خواهد داشت.

کلام آخر

کارشناسان لوله کشی گاز در کرج، فردیس، تهران، ملارد، صفادشت، با قراردادن تجربیات خود در اختیار شما عزیزان امیدوارند. که در جهت انتخاب محل نصب استاندارد رادیاتور کمک شایانی کرده باشند. همچنین با انتخاب درست محل نصب از هدر رفت انرژی و نعمت های الهی جلوگیری کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی شیرهای صنعتی ولو در پالایشگاه
بررسی سیستم اطفای حریق هالون
بررسی و معرفی مزایا و کاربرد حوله خشک کن
کلیاتی از لوله کشی گاز ساختمان در تهران
لوله کشی گاز در صفادشت
نکات عایق کاری لوله گاز
لوله پلی اتیلن در لوله کشی گاز
معرفی انواع تاسیسات گازرسانی
نکات شارژ کپسول آتش نشانی
راهکار جلوگیری از یخ زدگی اسپرینکلر

دیدگاهتان را بنویسید