نکات شارژ کپسول آتش نشانی

نکات شارژ کپسول آتش نشانی

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

نکات شارژ کپسول آتش نشانی

یکی از مسائل و نکات حائز اهمیت در خصوص استفاده از کپسول های آتش نشانی برای اطفای حریق شارژ کپسول ها بعد از استفاده است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند اگر کپسول آتش نشانی بلا استفاده نیز بماند بعد از مدتی نیاز به تخلیه و شارژ مجدد دارد. از این رو با بهترین کارشناس لوله کشی گاز در فردیس همراه باشید. تا تمام نکات شارژ کپسول آتش نشانی را در اختیارتان قرار دهد.

کپسول آتش نشانی

همانطور که میدانید کپسول های آتش نشانی نیز انواع مختلفی دارند. این تفاوت ها در کپسول های آتش نشانی بر اساس نوع ماده خفه کننده آنها است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند که به طور کلی 5 نوع خاموش کننده کپسولی وجود دارد. که عبارت اند از کپسول آتش نشانی آب، کپسول آتش نشانی مواد شیمیائی و مرطوب، کپسول شیمیائی کف، کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش نشانی Co2 – دی اکسید کربن. همانطور که میدانید برای هر آتش سوزی نوع خاصی از این خاموش کننده های کپسولی استفاده میشود. مثلا برای خاموش کردن وسایل برقی نمیتوانید از کپسول آب و گاز و استفاده کنید.

کپسول های آتش نشانی بر اساس حروف الفبا نیز به دسته های مختلفی تقسیم میشوند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند با کنترل دشته بندی کپسول میتوانید روند شارژ آن ها را تشخیص دهید.نکات شارژ کپسول آتش نشانی

زمان طلایی برای شارژ کردن کپسول آتش نشانی از نظر کارشناس لوله کشی گاز در فردیس

به طور کلی زمان طلایی برای شارژ کردن کپسول آتش نشانی بلافاصله بعد از استفاده آن است. در واقع با این کار اگر بعد از استفاده از کپسول به سرعت آن را شارژ کنید در صورت مواجه مجدد با آتش با اطمینان از کپسول استفاده خواهید کرد.کارشناس لوله کشی گاز در فردیس تهران  میکند. اگر کپسول شما پر است. باید به صورت سالانه جهت تخیله و شارژ مجدد آن اقدام کنید. همچنین کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند کپسول هایی مثل بیوورسال جزو کپسول هایی هستند که هر 5 سال یکبار در صورت عدم استفاده نیاز به تخلیه و شارژ مجدد دارند. کپسول های آتش نشانی CO2 در نیز هر دو سال یک بار نیاز به تخلیه و شارژ مجدد دارند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس توصیه میکند برای شارژ کپسول به مراکز مجاز شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه کنید. این مراکز هم کپسول را از نظر ایرات فنی و مکانیکی بررسی میکنند و هم برای شارژ کپسول اقدامات لازم را انجام میدهند.

زمان بازرسی کپسول های اطفای حریق

بازرسی های کپسول آتش نشانی به سورت ماهانه، 6 ماهه و سالانه انجام میشود. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس توصیه میکند نسبت به این بازرسی ها و بررسی های کپسول های آتش نشانی بی اهمیت نباشید. چرا که این کپسول ها میتواند نقش زیادی در کنترل و اطفای حریق داشته باشد. در ادامه همراه باشید تا کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت اطلاعات لازم در خصوص هریک از بازرسی های ماهانه، سالانه، 6 ماهه  را در اختیارتان قرار دهد.

نکات شارژ کپسول آتش نشانی

بازرسی  ماهانه

برای بازرسی های ماهانه به خودتان تکیه کنید. و آن ارا انجام دهید. در این بازرسی ها اگر کپسول شما مانومتر دارد. به عقربه آن توجه کنید. وضعیت بدنه کپسول محل نصب آن شیرو شیلنگ و سرلوله آن را مورد بررسی قرار دهید. تا لانه ای برای حشرات نشده باشد. اگر کپسول شما از نوع پودری کارشناس لوله کشی گاز در فردیس توصیه میکند برای اینکه کپسول کلوخه نشود حتما کپسول را سرو ته کنید. به طور کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت توصیه میکند. تمام تجهیزات آتش نشانیتان را به صورت ماهانه بازررسی کنید. تا به این طریق از  ایمنی سیستم های اطفای حریق خود اطمینان حاصل کنید.

بازرسی 6 ماهه

در این بازرسی باید به وزن کپسول آتش نشانی توجه کنید. اگر 10% از وزن کپسول کاهش یافته باشد. کپسول نیاز به شارژ مجدد خواهد داشت. همچنین در بازرسی 6 ماهه باید یکی از کپسول های آتش نشانی را به صورت تصادفی برای خاموش سازی یک حریق مورد آزمایش قرار دهید.

بازرسی سالانه

به طور کلی کپسول های آتش نشانی به صورت سالانه باید شارژ و بازررسی شوند. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس در ابتدای مطلب دو مورد از استثنائات را که شامل CO2 و بیوورسال میشود. را بیان کرد. CO2 بهش به شارژ هر 2 سال یکبار و بیوورسال به شارژ هر 5 سال یکبار نیاز دارند.

تاریخ مصرف کپسول آتش نشانی

تاریخ مصرف کپسول های آتشانی متفاوت است. و تاریخ مشترک  و معینی ندارند. برای هر مثال هر 5 سال تاریخ مصرف آنها تمام نمیشود. اگر اطلاعی از زمان خریداری کپسول ندارد. باید از طریق روش های شناسایی مشکل در کپسول تاریخ مصرف کپسول را دریابید. یکی از این روش ها توجه به عقربه فشار سنج است. ساده ترین و دقیق ترین روش برای زمانی که از تاریخ مصرف کپسول آتش نشانی اطلاعی ندارید تخلیه کپسول و شارژ مجدد کپسول است. تاریخ مصرف کپسول های آتش نشانی را مواد داخل کپسول تعیین میکند. برخی از موادها طول عمر بالایی دارند و برخی طول عمر کمتر از یکسال دارند. به طور کلی کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند تاریخ مصرف مواد درون کپسول آتش نشانی را کارشناسان و متخصصان این حرفه میتوانند اندازگیری کنند.نکات شارژ کپسول آتش نشانی

مکان هایی که باید مجهز به کپسول آتش نشانی باشند؟

به طور کلی کارشناس لوله کشی گاز در ملارد بیان میکند. بهتر است در هر مکان و محیط بسته ای نسبت به وسعت آن  کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد. اما از مهمترین مکان هایی که باید مجهز به کپسول آتش نشانی باشند شامل مکان های عمومی مثل رستوران ها، هتل ها، فروشگاه ها، کتابخانه ها، مدارس و … مراکزی که جریان های الکترونیکی با فشار بالا و تابلو برق دارند وجود کپسول برای آنها ضروری است.

مجموعه گازرسان با ماهرترین و متخصص ترین کارشناسان لوله کشی گاز در تهران هر اطلاعاتی که باید در خصوص شارژ کپسول آتش نشانی بدانید را در اختیارتان قرار داد تا بتوانید از این اطلاعات استفاه کنید و در زمان کنترل و اطفای حریق به دلیل ناکار آمد بودن کپسول های آتش نشانی خطری تهدیدتان نکند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی انواع تاسیسات گازرسانی
بررسی دتکتور حرارتی و معرفی انواع دتکتور حرارتی
نکات لوله کشی گاز در استخر
دودکش بخاری گازی
گاز رسانی به صنایع چگونه است؟
بررسی مزایا و معایب رادیاتور دکوراتیو
بررسی و معرفی انواع شومینه
گازکشی با لوله سفید و سبز
جعبه آتش نشانی و انواع آن
کاربردی ترین شیرآلات صنعتی ولو

دیدگاهتان را بنویسید