هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید

هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید

امروزه استفاده از پکیج و رادیاتور رو به افزایش است. و کمتر از بخاری در خانه ها استفاده میشود. در واقع بخاری ها به یک سیستم گرمایش قدیمی تبدیل شدند. و پکیج و رادیاتور یک سیستم به روز محسوب میشوند. در ادامه به کمک بهترین کارشناس لوله کشی گاز تهران به هر آنچه که باید درباهر تفاوت  بخاری و رادیاتور بدانید میپردازیم.

بین بخاری و رادیاتور کدام گزینه بهترین سیستم گرمایشی محسوب میشود؟

کارشناس لوله کشی گاز در تهران میگوید برای این که بتوان سیستمی را بهترین و یا بدترین نامید نیاز به بررسی جزء به جزء است. در ادامه به تمام مزایا و معایب هریک از این سیستم های گرمایشی میپردازیم تا بتوانید به راحتی به پاسخ سوالتان دست یابید. این دو سیستم را  بر اساس درصد امنیت، قیمت، نصب و راه اندازی، زیبایی ظاهری، اشغال فضا، میزان آلایندگی، بازده حرارتی و… بررسی خواهیم کرد.

کدام مورد مقرون به صرفه تر است؟

همانطور که میدانید و با وجود شرایط اقتصادی که امروز در جامعه حکم فرماست.در اولین بررسی تفاوت بخاری و رادیاتور به قیمت آن میپردازیم. کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند. چیزی که کاملا مشهود این است قیمت خرید بخاری گازی نسبت به پکیج و رادیاتور بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی بخاری گازی همانطور که از نامش پیداست فقط از گاز استفاده میکند. اما پکیج و رادیاتور هم از گاز و هم از برق استفاده میکنند. در نتیجه از نظر مصرف انرژی و باز پرداخت قبوض نیز بخاری گازی برنده رقابت است. البته کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند که از لحاظ خرید آبگرمکن پکیج اقتصادی است. زیرا نیازی به تهیه آبگرمکن نیست. با پکیج هم آب مصرفی ساختمان گرم میشود و هم فضای خانه از طریق رادیاتور ها گرم میشود.

تفاوت نصب و راه اندازی بخاری و رادیاتور

یکی از تفاوت های حائز اهمیت بخاری و رادیاتور را کارشناس لوله کشی گاز در تهران نصب و راه اندازی این دو سیستم بیان میکند. شما برای نصب و راه اندازی یک بخاری گاز فقط به شلنگ گاز، بست، و لوله بخاری نیاز دارید. اما برای نصب و راه اندازی رادیاتور و پکیج به کارشناس لوله کشی گاز فردیس نیاز دارید. چرا که رادیاتور به لوله کشی خاصی نیاز دارد. اگر خانه در حال ساخت است میتوانید لوله کشی آن را به صورت توکار انجام دهید. ولی اگر ساختمان شما قدیمی است. باید لوله کشی به صورت روکار انجام شود. از این رو نتیجه میگیریم که نصب و راه اندازی بخاری گازی در این مورد هم برنده رقابت است.هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید

امنیت بخاری گازی بیشتر است یا رادیاتور؟

بخاری گاز از امیت بالایی برخوردار نیست. چیزی که سبب این امنیت کم بخاری گازی میشود سوخت آن است. گاز مایع یک ماده شیمیایی خطرناک است. همچنین در استفاده از بخاری گازی باید به نکاتی توجه شود از جمله چک کردن کلاهک دودکش بخاری گازی که در بالای پشت بام به درستی نصب شده باشد. یا توسط جسم خارجی مسدود نباشد. اتصالات بخاری گاز مثل اتصال شلنگ گاز به بخاری یا لوله گاز شهری باید به درستی انجام شود تا از ایجاد مسمومیت و انفجار های احتمالی جلوگیری شود. شلنگ گاز حتما باید دارای استاندارد های لازم باشد. اما شوفاژ ها دارای سیستمی کاملا متفاوت از بخاری گازی هستند. این وسیله حرارتی به کمک حرارت مرکزی که می تواند از پکیج یا موتورخانه تامین شود. باعث ایجاد گرما در محیط اطراف خود می شود. و هیچ تهدیدی برای سلامتی افراد به شمار نمی رود، پس استفاده از شوفاژ  امنیت بسیار زیادی نسبت به بخاری گازی دارد. نصب و راه اندازی نادرست بخاری گازی میتواند منجر به فوت نیز شود.

بازده حرارتی بخاری بهتر است یا رادیاتور؟

یکی از مواردی که برای افراد زیادی حائز اهمیت است. بازده حرارتی بخاری و پکیج است. درخصوص این مورد کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. میزان بازده حرارتی بخاری به دلیل سوخت گاز مایع از پکیج و رادیاتور بیشتر است. بازده حرارتی رادیاتور را نیز میتوان بالا برد. اما باید توجه کنید که بر هزینه های قبوض گاز و برق شما تاثیر افزایشی خواهد گذاشت. استفاده از رادیاتور به دلیل بازده حرارتی کم در مناق سردسیر پیشنهاد نمیشود.

مقایسه زیبایی ظاهری

در این مقایسه کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت رادیاتور ها را برنده این رقابت میدانند. چرا که رادیاتور ها در انواع مختلفی از جمله پنلی، قرنیزی، شیشه ای و .. طراحی و تولید میشوند. و  در برابر بخاری ها که به شکل های فانتزی، کودکانه و ساده تهیه و تولید میشوند. مدرنیته بودن و زیبایی آن ها کاملا مشهود است. رادیاتور ها با انواع دکوراسیون ها سازگار هستند.هر آنچه که باید درباره تفاوت بخاری و رادیاتور بدانید

بررسی حجم اشغالی بخاری گازی و رادیاتور

رادیاتور ها از نظر اشغال فضا حچم بسیار کمتری نسبت به بخاری گازی میگیرند. و این یک برتری نسبت به بخاری گاز محسوب میشود. چرا که بخاری گاز به دلیل فضای مورد نیاز برای تعبیه لوله بخاری فضای زیادی را خواهد گرفت. اما رادیاتور ها با نصب بر روی دیوار باعث می شوند. فضای مفید بیشتری در ساختمان داشته باشید.کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند که در صورت استفاده از رادیاتور قرنیزی این اشغال فضا به حداقل ممکن خود خواهد رسید. البته رادیاتور ها به صورت دائمی بر روی دیوار نصب خواهند شد. اما بخاری را میتوان در فصول گرم سال از داخل ساختمان جمع آوری کرد.

آلاینده های تولیدی

  • آلاینده های بخاری گاز: دوده و سیاهی بر روی دیوار و پرده ها، ایجاد لکه های زرد و حتی سوختگی دیوار و کاغذ دیواری
  • آلاینده های رادیاتور: ایجاد گرد و غبار بر روی وسایل خانه و فرش ها

«آلاینده هایی که رادیاتور ها تولید میکنند به گفته کارشناس لوله کشی گاز در ملارد کمترین مقدار آلاینده در یک وسیله گرمایشی است.»

کلام آخر

سعی کردیم در این مقاله به کمک کارشناس لوله کشی گاز در ملارد به بهترین نحو ممکن به بررسی تفاوت بخاری و رادیاتور بپردازیم. تا شما بتوانید با توجه به نیازتان سیستمی را انتخاب کنید که برایتان بهتری گزینه باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

هر آنچه که باید درباره گازهای صنعتی و کاربرد آنها بدانید
بررسی مزایا و معایب سیستم اطفای حریق co2
نحوه شناسایی کپسول آتش نشانی
بررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل
حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان
کلیاتی از لوله کشی گاز ساختمان در تهران
بررسی و معرفی انواع شومینه
بهترین وسیله گرمایشی برای خانه زیر 100 متر
هر آنچه باید درباره شیر آتش نشانی بدانید
راهکار رفع صدای داخل رادیاتور

دیدگاهتان را بنویسید