هر آنچه که باید درباره گاز طبیعی بدانیم

هر آنچه که باید درباره گاز طبیعی بدانیم

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره گاز طبیعی بدانیم

همه افراد حداقل یکبار درباره روند تولید گاز طبیعی شنیده اند. حال در ادامه مطلب با بهترین کارشناسان لوله کشی گاز در تهران همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره گاز طبیعی بدانیم را در اختیارتان قرار دهند.

تاریخچه گاز طبیعی

چیزی که هرکسی ممکن است راجب تاریخچه نفت و گار بداند این است که میلیون ها سال قبل حیوانات و گیاهانی بودند که که از بین رفتند و در زیر خاک ها دفن شدند. به گونه ای که در اثر این دفن شدن در خاک به لایه های ضخیم زمین و مخصوصا ته دریاها و اقیانوس ها رسیدند. سالیان زیادی گذشت و آنها به مواد آلی تبدیل شدند. از قبیل ذغال سنگ، نفت، گاز طبیعی که امروزه آنها را استخراج میکنیم.

برای اولین بار گاز چگونه کشف شد؟

همانطور که در مطلب فوق بیان شد. گاز در زیر خاک و حفرات داخل سنگ ها و اعماق اقیانوس یافت میشود. برای اولین بار هم گاز از حفرات درون سنگ خارج شد به هوا راه یافت و بر اثر گاز و اکسیژن شعله ور شد. در اولین روبرویی ها با این ماده شگفت انگیز مردم آن را آزمودند و دریافتند که میتوانند از آن برای گرما و روشنایی استفاده میکند.

چگونه گاز طبیعی استخراج میشود؟

به گفته کارشناسان لوله کشی گاز در کرج امروز برای شناخت میدان های گازی باید به علم زمین شناسی تکیه کرد. امروزه زمین شناسان به تجهیزاتی مجهز هستند که میتواند با بررسی لرزه ای چاه ها را کشف کنند. بررسی‌های لرزه‌ای از انعكاس صدای حاصل از یک منبع لرزه در سطح زمین استفاده می‌كند و درباره ی سنگ زیر سطح زمین اطلاعات جمع‌آوری می‌كند. در برخی موارد از دینامیت برای ایجاد لرزه مورد نیاز است. برخی از این مناطق روی خشكی و برخی در اعماق دریا هستند.

مراحل انتقال گاز طبیعی

زمانی که گاز پیدا شد. این گاز از طریق چاه ها به سطح زمین و سپس به خطوط انتقال گاز میرسد. گاز ها مثل بوتان و پروپان در کنار متان تولید میشوند. بعد از تولید با فرآوری هایی از متان جدا میشوند. گاز طبیعی بی رنگ، بی بو، بی مزه هستند. قبل رسیدن به خطوط انتقال گاز شهری به آن مرکاپتن اضافه میکنند. كه ماده ی‌ شیمیایی با بویی سولفور مانند و جهت ایمن‌سازی برای مردم انجام میشود. چرا که باعث میشود گاز موجود در در صورت نشت را تشخیص دهند .

استخراج گاز در دنیای امروز

امروزه ماشین هایی به نام «هضم کننده ها» اختراع شده اند. که مواد آلی (زباله‌های گیاهی، جانوری و…) را به گاز طبیعی تبدیل می‌كنند. این كار جایگزین انتظار چند هزارساله برای گاز طبیعی شده است.

رد پای گاز در زندگی

ماده ی خام ضروری  بسیاری از محصولات مثل رنگ ها، پلاستیک‌ها، داروهاو… گاز طبیعی است. به گفته کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت صنعت به گاز طبیعی وابسته است. از گاز طبیعی برای تولید فولاد، شیشه، كاغذ، لباس، برق و.. استفاده میکنند. گاز یکی از سوخت های فسیلی پاک است. گاز طبیعی دارای ذرات معلق كمتری نسبت به ذغال و نفت دارد و هیچ ذره ی خاكستر مانندی بعد از سوختن آن باقی نمی‌ماند. همچینین نمیتوان منکر این نعمت در زندگی رومزه شد به طوری که لحظه بدون گاز زندگی کردن بسیار دشوار است. هر کجا زندگیمان را نگاهی کنیم رد پای گاز را خواهیم دید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

استقرار و نگهداری صحیح سیستم لوله کشی گاز
دلایل خرابی مشعل موتورخانه و تعمیر مشعل موتورخانه
نکات ایمنی در استفاده از بخاری گازی
اجرای لوله کشی گاز در دریا و کشتی
نکات مهم در نصب لوله‌کشی گاز برای پروژه‌های بزرگ
خطرات پوسیدگی لوله گاز
گازرسانی به مراکز درمانی و بیمارستان ها، اهمیت و ضرورت
گازرسانی به واحدهای تولید به چه صورت است؟
سیستم اعلام حریق یا تشخیص دود
لوله کشی گاز، یک ضرورت برای گرمایش و پخت و پز

دیدگاهتان را بنویسید