اولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان

اولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

اولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان

ایستگاه های آتش نشانی را میتوان به نوعی ایستگاه نجات دهنده و جان بخش دانست. چرا که ایستگاه های آتش نشانی با مجموعه خدماتی که ارائه میدهند میتوانند آتش را را مهار و کنترل کنند. و افرادی که در حصار آتش گیر افتاده اند را نجات دهند. اما خوب است بدانید که اولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان در چه زمانی تشکیل شد. در ادامه همراه کارشناس لوله کشی گاز در تهران باشید. تا در این خصوص اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد.

ایستگاه آتش نشانی چیست؟

همانطور که میدانید برای مهار و کنترل و اطفای حریق به تجهیزاتی نیاز است. که این تجهیزات را میتوان در ایستگاه های آتش نشانی یافت. به طور کلی و به بیان کارشناس لوله کشی گاز در تهران سازمان آتش نشانی یک نهاد دولتی زیر نظر شهرداری است. که برای مقابله با آتش و نجات جان و مال مردم به ارائه خدمات میپردازد. البته در برخی سوانح دیگر همانند تصادفات، گیرکردن در کوهستان، چاه آسانسور و.. نیز این سازمان آماده خدمت رسانی است. ایتسگاه های آتش نشانی را بر اساس تجهیزاتی که دارند به انواع مختلفی میتوان تقسیم کرد. در ادامه همراه با کارشناس لوله کشی گاز در کرج باشید. تا به اولین ایستگاه آتش نشانی در ایران  و جهان بپردازد.

اولین ایستگاه آتشنشانی در جهاناولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان

دستیابی انسان ها به آتش شامل مزایا معایبی بود. از مزایای آن میتوان به آسایش و رفاه که برای آنان رقم زد اشاره کرد. و از معایب آن نیز میتوان به افزایش خطر آتش سوزی برای آنان اشاره کرد. کارشناس لوله کشی گاز در کرج از قدیمی ترین نشانه هایی که دستیابی انسان را به آتش نشان ثابت میکند. را استخوان های سوخته درون غار شوکین درسال 1919 میداند. این استخوان های شوخته ثابت کننده دستیابی انسان ها به آتش در این سال شد.

از آتش سوزی های شدیدی که که باعث نابودی برخی از شهرها شدند میتوان به آتش سوزی لندن، توکیو، هامبورگ، سانفرانسیسکو و.. اشاره کرد.  کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند. بعد از آتش سوزی بزرگ لندن شرکت های مختلف بیمه برای پیشگیری از آتش سوزی فعالیت هایی را آغاز کردند. که موجب تشکیل اولین سازمان آتش نشانی در سال 1833 در لندن شد. این سازمان آتش نشانی دارای 80 آتش نشان تمام وقت و 10 ایستگاه آتش نشانی بود. از این رو میتوان گفت اولین ایستگاه آتش نشانی در شهر لندن ایجاد شد.

اولین ایستگاه آتش نشانی در ایراناولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان

با اولین شهر مجهز شده به سازمان آتش نشانی با 10 ایستگاه آتش نشانی در جهان آشنا شدید. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند حال باید بدانید که اولین ایستگاه آتش نشانی در ایران در چه سالی و در کدام شهر تاسیس شد. اولین سازمان آتش نشانی در ایران در سال 1221 هجری شمسی درست زمانی که نیروهای روسی در تبریز مستقر بودند ساخته شد. کارشناس لوله کشی گاز در تهران بیان میکند برج آتش نشانی تبریز متعلق به همان زمان میباشد. اما دومین و سومین ایستگاه های آتش نشانی با توجه به اهمیت تاسیسات و پالایشگاه ها در جنوب کشور تاسیس شد. در واقع این دو ایستگاه به بیان کارشناس لوله کشی گاز در کرج در شهرهای مسجد سلیمان و آبادان بنا شد.

بر خلاف تصور تهران جزو اولین ها نبود. برای اولین بار در تهران در محل سه راه امین حضور به دستور یک جنرال روس اقدام به تاسیس ایستگاه آتش نشانی شد. در نهایت نیز همین ایستگاه گسترش یافت و در چهار راه حسن آبادواحد اطفائیه بلدیه نیز ایستگاه آتش نشانی تاسیس شد. و همانطور در شمیرانات و … گسترش یافت. در سال 1326 نیز به 5 ایستگاه افزایش یافت.

کلام آخر

در این مطلب کارشناس لوله کشی گاز در تهران به اولین ایستگاه های آتش نشانی در ایران و جهان پرداخت. اگر میخواهید بیشتر در خصوص این ایستگاه ها و انواع آنها و وظایف سازمان آتش نشانی بدانید در مطالب بعدی مجموعه گازرسان همراه با کارشناس لوله کشی گاز در کرج باشید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی و معرفی رادیاتور شیشه ای
سنسور گاز شهری چیست؟
بررسی و معرفی سیستم اطفای حریق فوم
بررسی نکات پیشگیری از آتشسوزی بخاری گازی
بررسی و معرفی مزایا و کاربرد حوله خشک کن
بررسی بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل
بررسی درب ضد حریق و ویژگی آن
اهمیت گازرسانی در خوشنام کرج
بیوگاز چیست؟ و کاربرد آن
گاز سنتز چیست؟ بررسی کاربرد آن

دیدگاهتان را بنویسید