لوله کشی گاز در کرج

لوله کشی گاز در کرج

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

لوله کشی گاز در کرج

گاز طبیعی یکی از سوخت‌های فسیلی است که استفاده از آن برای تولید انرژی و گرمای مورد نیاز ساختمان‌ها در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، متداول است. اجرای اصولی لوله‌کشی گاز طبیعی در ساختمان و توجه به نکات ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که کوچکترین سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی می‌تواند خطرهای مالی و جانی چشمگیری به دنبال داشته باشد.

بنابراین، توصیه می‌کنیم برای اجرای سیستم لوله‌کشی گاز در کرج، نصب وسایل گازسوز، انتخاب میان لوله کشی گاز روکار و زیر کار و رفع مشکلات نشت گاز از متخصصان ماهر و شایسته ما کمک بگیرید.

بهترین لوله برای گاز کشی

بهترین لوله برای گاز کشی , لوله های مانیسمان هستند. لوله مانیسمان لوله ای است که در فرآیند تولید آن هیچ درز و جوشی وجود نداشته و این مساله در کنار ضخامت نسبتا زیاد آن سبب استحکام بیشتر آن در برابر پوسیدگی میشود. البته در سالهای اخیر لوله های درزدار ضخیمی هم با نام لوله API در کارخانجات ایرانی تولید میشود که کیفیت بسیار خوبی داشته و برای لوله کشی گاز توکار نیز به کار میروند. با تمام این صحبتها کیفیت لوله کشی گاز بیشتر تابع اجرای استاندارد لوله کشی گاز توکار یا روکار میباشد و لوله اتصالات نقش کمتری نسبت به طریقه انجام لوله کشی گاز ایفا میکنند.

چرا لوله کشی گاز مهم است؟

یکی از مهمترین مواردی که در ساختمان باید رعایت شود اهمیت انتقال گاز است، زیرا باعث ایجاد گرمایش یا پخت و پز می‌شود و اگر توجهی به این مورد نشود خطرات و خسارات زیادی به بار خواهد آمد. بنابراین اجرای لوله کشی گاز در ساختمان‌ها حساسیت و اهمیت بسیار زیادی دارد. لوله کشی گاز باید طوری انجام شود که کمترین متراژ لوله در طول مسیر استفاده شود. همچنین لوله‌ها باید در محل­‌هایی قرار گیرند که احتمال خوردگی تا حد زیادی کاهش یابد. انجام این کارها علاوه بر تخصصی بودن کار، هزینه لوله کشی گاز را تا حد زیادی کاهش می دهد.

هزینه لوله کشی گاز در کرج و تهران به عوامل مختلفی بستگس دارد که بر اساس آن قیمت گزاری میشود، موارد تاثیر گزار در قیمت: تعداد  طبقه یا انشعابات، متراژ و… در صورت نیاز برای بررسی دقیق تر پروژه با کارشناسان سازه کهن تماس بگیرید تا قیمت و مشاوره دهند و اگر نیاز باشد قبل از اجراع پروژه به صورت حضوری پروژه را بررسی می‌کنند.

قیمت لوله‌کشی گاز ، بستگی به محیط، متراژ، جنس لوله و نحوه انجام خدمات دارد، همچنین عوامل دیگری که بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد شامل: پروژه‌های پیمانکاری برای موتورخانه‌ها، هتل و رستوران‌ها، تغییر مکان انشعابات و لوله‌کشی‌های جزئی، نقشه بنا و تعداد واحدها است. در خصوص جنس لوله میتوانیم ذکر کنیم. در لوله‌کشی گاز صنعتی و لوله‌کشی گاز خانگی از لوله‌های فلزی استفاده می‌شود، اما با این وجود میتوان برای لوله‌کشی گاز خانگی از لوله‌های پلاستیکی نیز استفاده کرد و این موضوع یکی از عواملیست که بر قیمت لوله‌کشی تاثیر می‌گذارد.

یکی از انواع لوله کشی برای استفاده در انشعاب گاز خانگی است. اتصالات گازی خانگی، می‌تواند برای فر، خشک‌کن و یا سایر وسایل گازی استفاده شود اما چیزی که بسیار مهم است، استفاده از ابزارهای مناسب برای این نوع لوله‌کشی و مهارت بالا برای نصب آن است. زیرا هرگونه اشتباه در این مورد، باعث نشتی گاز و بروز اتفاقات و خطرهای فراوان در این زمینه می‌شود.

 

لوله کشی گاز به چند دسته تقسیم می‌شود؟

لوله‌کشی گاز به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شود. از جمله مصونیت‌هایی که برای لوله‌کشی وجود دارد، این است که نباید از میان مجرای هوا، دودکش یا دریچه تهویه، مجرای تهویه، بالابر یا محور آسانسورعبور کند. تغییرات مسیر لوله‌های گاز باید با استفاده از اتصالات مخصوص، خم‌های پیش ساخته و یا دستی انجام شوند.

لوله‌کشی گاز خانگی روکار

این لوله‌کشی همان‌طور که از نامش پیداست، بر روی محیط انجام می‌شود. لوله‌کشی گاز روکار معمولا برای زمانی استفاده می‌شود که امکان لوله‌کشی توکار نیست. برای اجرای لوله‌کشی توکار، نیاز به کندن و بنایی است و در نتیجه قیمت لوله‌کشی گاز را افزایش می‌دهد.

در این مورد باید سعی شود، استفاده از لوله‌ها با قطر کم انجام شود و همچنین در مکان‌هایی باشد که به زیبایی محیط لطمه وارد نکند. مهم‌ترین نکته در این لوله‌کشی، عدم تماس سیم برق با کنتور است. به طوری‌که برای این موضوع، سیم برق باید به فاصله 10 سانتی‌متر و کنتور برق و گاز 50سانتی‌متر فاصله داشته باشند.

لوله‌کشی گاز خانگی توکار

لوله‌های گاز به طور کلی از دسته لوله‌کشی‌های خطرناک است و نیاز به حساسیت بالایی دارد. با توجه به اهمیت این نکته، در حالت کلی استفاده از لوله‌کشی روکار برای لوله‌های گاز مناسب‌تر است.

در لوله کشی گاز توکار می‌توانیم از لوله‌های فولادی سیاه که در دونوع بدون درز و یا درزدار است، استفاده کنیم. اما مشخصات آنها از نظر ساخت، مواد، اندازه، وزن و… باید با استاندارد مورد تایید مقررات ملی ساختمان یکسو بوده و در این صورت مجاز به استفاده از آن می‌باشیم.

مواردی که باید در هنگام لوله‌کشی گاز توکار به آن توجه کنیم

دانستن موارد زیر می‌تواند به شما در انتخاب یک متخصص کمک کرده و باعث شود در صورت مشاهده عدم رعایت هر یک از آنها، از ادامه کار متخصص جلوگیری کنید.

  • در صورتی که لوله‌گاز از نقاط مرطوب یا نقاطی که در تماس با آب است، می‌گذرد; باید از دولایه نوارپیچی استفاده کنیم.
  • در صورتی که لوله گاز توکار، توسط مصالح، پوشانده شده باشند، باید از سیم‌های برق و کنتور آن دور نگه داشته شوند.
  • در پایان محل نوارپیچی، آن‌را سه دور دیگر بپیچیم.
  • هنگامی که یک نوار تمام می‌شود، نوار جدید را یک دور روی قبلی بپیچیم.
  • چربی زدایی و زنگ زدایی کنیم.
  • پرایمر زنی در هوای مه، بارانی، گرد و غبار و زیر 5 درجه سانتی‌گراد انجام نشود.

نظر کارشناس لوله کشی گاز در کرج درخصوص لوله کشی توکار یا روکار؟

کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند در پاسخ به این سوال نمیتوان به طور صد در صدی بهترین نوع لوله کشی گاز را مشخص کرد.  بهترین لوله کشی گاز بر اساس موقعیت متفاوت خواهد بود. فرض کنید لوله کشی گاز در یک بنای قدیمی باید انجام شود. مسلما در این مورد بهترین انتخاب لوله کشی گاز به صورت روکار است. چرا که نیازی به تخریب ساختمان برای لوله کشی توکار نیست و هزینه بسیار کمتری نسبت به لوله کشی توکار خواهد داشت. اما اگر ساختمان شما درحال ساخت است. کارشناس لوله کشی گاز در کرج برای شما بهترین انتخاب را لوله کشی توکار میداند. چرا که لوله کشی توکار در معرض دید نخواهد بود. و این یک مزیت برای شما محسوب خواهد شد. از این رو در پاسخ به این سوال  باید شرایط و موقعیت را در نظر گرفت.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مراحل نصب کنتور گاز
آشنایی با انواع کپسول آتشنشانی
الزامات و تجهیزات ایمنی گاز
گاز رسانی به صنایع چگونه است؟
بررسی نکات پیشگیری از آتشسوزی بخاری گازی
یکسره جرقه زدن فندک اجاق گاز
اولین ایستگاه آتش نشانی ایران و جهان
اقداماتی که باید قبل و بعد از آتش سوزی انجام دهیم
بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن
آشنایی با گاز طبیعی و انواع گازها
گفتگوها
  1. بهترین روش لوله کشی گاز با توجه به مطلبتون لوله کشی روکار هم مقرون به صرفه است و هم دسترسی بهش راحته ممنون از مطلبتون

دیدگاهتان را بنویسید