حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان

حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان

همانطور که در مطالب قبلی آوردیم لوله کشی گاز عملی بسیار مهم است که باید با دقت و کارشناسانه انجام شود. تاکید کردیم حتما از افراد ماهر و کارشناس لوله کشی گاز در تهران بخواهید لوله کشی ساختمان را چک کنند تا در صورت نشتی گاز آن را برطرف کنند. نشتی گاز حوادث فاجعه باری را رقم خواهد زد. در ادمه مطلب چند مورد از حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 نشت گاز طبیعی و انفجار ناشی از گاز در اهوازحوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان

در دی ماه سال 99 در اهواز متاسفانه نشت گاز سبب انفجار شدید شد که در این انفجار یک ساختمان 5 طبقه و خانه های اطراف آسیب دیدند. در این حادثه 12 نفر مجروح شده و تعدادی زیر آور ناشی از فروریختن ساختمان قرار گرفتند. دلیل این فاجعه نداشتن نظارت درست برو سازه ها ، سهل انگاری ، نداشتن ایمنی ساختمان گزارش شد.

 وقوع انفجار در دفتر صلیب سرخ کشور آلمان

ترکیدگی لوله گاز در زیر ساختمان صلیب سرخ در کشور آلمان مسبب این اتفاق شد. در این حادثه 5 نفر مجروح شدن و همچنین جهت جلوگیری از حوادث احتمالی خیابان های اطراف این ساختمان تخلیه شدند.

انفجار گاز در شهر شیان چین

مسبب انفجار گاز در مجتمع مسکونی شهر شیان چین نشت گاز بود. این اتفاق در خرداد سال 99 رخ داد. در این حادثه 11 نفرکشته شدن و 37 نفر مصدوم شدند. این دست از حوادث خسارت جانی و مالی زیادی را با خود به همراه دارند.

انفجار ناشی  از نشت گاز در ایتالیا

عدم توجه به نکاتی ایمنی و نشت گاز در آذر ماه 1400 سبب انفجار در ایتالیا شد که در طی این اتفاق یک نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند. همچنین در اثر این حادثه یک ساختمان چهار طبقخ فرو ریخت.

انفجار مهیب در باکو

انفجاری که در یک هتل در اثر نشت گاز رخ داد سبب شد که علاوه بر آسیب دیدن ساختمان های اطراف به خودروها نیز آسیب جدی وارد شد. که بی توجهی به نکات ایمنی یکی از علل این اتفاق است.

انفجار در پتروشیمی بجنورد حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز در جهان

قطع و وصل شدن چندباره در این پتروشیمی و عدم مدیریت فشار گاز سبب این فاجعه عظیم شد. واحد آمونیاک این پتروشیمی دچار ترکیدگی و انفجار شد. این فاجعه سبب خسارت مالی شد اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

انفجارگاز در کرج

در یک آپارتمان ۴ طبقه  در بهمن ماه 99 در استان کرج به علت نشت گاز انفجار رخ داده و موجب آسیب رساندن به افراد خانواده شد.

با توجه به موارد فوق اهمیت رسیدگی به لوله گاز و جلوگیری از نشت گاز و برسی مداوم وسایل گاز سوز مشخص شد. حتما در صورت موارد مشکوک از کارشناسان لوله کشی گاز در کرج درخواست کنید لوله کشی گاز را بررسی کنند. تا درصد خطرات احتمالی از لوله کشی گاز را به صفر برسانید. نشت گاز صرفا برای کشور ما خطر آفرین نیست امروز با جمع آوری این مطلب ثابت کردیم که نشت گاز در جهان موضوع حائز اهمیتی است. که اگر با بی توجهی و عدم دقت کافی از موارد مشکوک گذر کنیم حوادث جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نکات مهم دودکش ها که باید بدانید
گاز رسانی به صنایع چگونه است؟
انواع روش های اطفاء حریق
بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن
بررسی لوله کشی گاز توکار
اهمیت گازرسانی در خوشنام کرج
فیوز گازی چیست و کاربرد آن
بررسی چند مورد از نکات مهم در لوله کشی گاز
محل نصب استاندارد رادیاتور در منزل
بررسی خطرات نصب نادرست دودکشها

دیدگاهتان را بنویسید