10 راهکار موثر در کاهش مصرف گاز

10 راهکار موثر در کاهش مصرف گاز

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

10 راهکار موثر در کاهش مصرف گاز

با رسیدن فصل سرما مصرف گاز در کشور افزایش می یابد. کارشناس لوله کشی گاز در تهران با ارائه راهکار کاهش مصرف گاز در جهت مصرف بهینه انرژی کمک خواهند کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

راهکارهای کاهش مصرف انرژی

از موثر ترین روش های کاهش مصرف انرژی به شرح زیر است

بستن درب و پنجره ها و درب اتاق‌های بدون استفاده

تقریبا میتوان گفت اولین راهکار کاهش مصرف انرژی بستن درست درب و پنجره است. این کار از اتلاف انرژی جلوگیری میکند. همچنین اگر در خانه اتاق هایی وجود دارد که بلا استفاده هستند. و هیچ سیستم گرمایشی در آن ها وجود ندارد حتما درب این اتاق هارا ببندید. تا از ورود سرما جلوگیری شود.

دوجداره کردن پنجره ها

برای کاهش هدر رفتن انرژی یکی از راهکار های موثر دوجداره کردن پنجره ها است. که کارشناسان لوله کشی گاز در صفادشت آن را حتما پیشنهاد میکنند. چرا که پنچره تگ جدار 10 برابر بیشتر از یک پنجره دوجداره انرژی را هدر میدهد. و این حجم قابل توجهی است. با استفاده از قاب‌های استاندارد UPVC به عنوان چهارچوب پنجره دوجداره، به علت عایق بودن اتلاف گرما از طریق این نوع پنجره‌ها به حداقل ممکن می رسد.

پوشیدن لباس‌های بیشتر

از ساده ترین راهکار های جلوگیری از اتلاف انرژی گاز میتوان به پوشیدن لباس های بیشتری اشاره کرد. با پوشیدن لباس بیشتر و جوراب در نگه داشتن گرمای بدن کمک شایانی کرده اید. و دیگر نیاز به افزایش حرارت خانه نیست. فقط با یک درجه کم کردن دمای خانه می‌توانید تا ۵ درصد هزینه‌های مربوط به گرمایش را کاهش دهید.

استفاده از عایق‌های ویژه پنجره

با استفاده از عایق ویژه در واقع تا حدودی پنجره تان را دوجداره کرده اید. این عایق های در تابستان تا 80 درصد از ورود گرما و در زمستان تا 30 درصد از اتلاف انرژی جلوگیری میکنند. به جای عایق های ویژه پنجره میتوانید از ورقه های پلاستیک و یا نایلون های پلاستیکی هم استفاده کنید. و آن ها را بر روی شیشه بچسبانید.

متناسب بودن اندازه بخاری گازی با متراژ خانه

در هنگام خرید وسایل گرمایشی به اندازه آن دقت کنید. برای مکان های بزرگ بخاری کوچک و برای مکان های کوچک بخاری بزرگ قرار ندهید. و نیز در هنگام خرید به رده انرژی آن توجه داشته باشید. رده انرژی G بدترین انتخاب است.  A,B بهترین انتخاب شما میتواند باشد.

نصب پرده‌های چین‌دار

پرده های چین دار در تابستان و زمستان بسیار مورد استفاده هستند. در فصل زمستان از اتلاق انرژی و در فصل تابستان از تابش خورشید جلوگیری میکنند. سعی کنید پرده ای که در فصل زمستان استفاده میکنید ضخیم باشد. تا سرمای هوا را وارد فضای داخلی خانه نکند.

کانال‌های کولر را بپوشانید

یکی دیگر از موثرترین راهکارها پوشاندن کانال های کولر با استفاده از یک پوشش ضخیم است.

عدم استفاده از شومینه

شومینه ها بازدهی انرژی بسیار کمی را دارند درواقع فقط میتوانند اطراف خودشان را گرم کنند. اگر از شومینه تان استفاده نمیکنید. کارشناسان لوله کشی گاز در کرج بیان میکنند که بهتر است با عایق ها و بالن های مخصوص دودکش شومینه مسیر دودکش هارا بپوشانید. فراموش نکنید که پیش از روشن کردن شومینه آن‌ها را از داخل دودکش خارج کنید.

عایق‌بندی رادیاتورها

  • لوله‌های آب گرم و رادیاتور مرکزی را عایق‌بندی کنید.
  • گاه گاهی به شوفاژخانه بروید تا مطمئن شوید ترکیدگی یا شکافی در لوله‌ها دیده نمی‌شود.
  • برای افزایش بازتاب حرارتی رادیاتور، یک ورق آلومینیومی را در پشت آن قرار دهید.
  • روی رادیاتورها را نپوشانید.
  • برای پنهان کردن رادیاتور، مبل یا اجسام دیگر را جلوی آن قرار ندهید و اجازه دهید هوای گرم داخل خانه پخش شود.
  • گاه گاهی رادیاتورها را هواگیری کرده و فن‌کوئل‌ها را تمیز کنید.

انتخاب صحیح دودکش

حتما چک کنید که هیچ ترکی روی دودکش نباشد. در صورت وجود شکستگی و ترک‌خوردگی، از یک تعمیرکار بخواهید که آن‌ها را برایتان تعویض کند. دودکشی را انتخاب کنید. که سطح داخلی‌اش صاف و صیقلی شده باشد. برای اینکه اجسام خارجی نتوانند وارد دودکش شوند، بهتر است در بالای دودکش کلاهک مناسبی نصب کنید. سعی کنید در مسیر دودکش، از زانویی استفاده نشود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مراحل نصب پکیج و بهترین مکان نصب پکیج دیواری
لوله کشی گاز در تهران
کاربردی ترین شیرآلات صنعتی ولو
بررسی خطرات نصب نادرست دودکشها
بررسی و معرفی رادیاتور شیشه ای
کلیاتی از لوله کشی گاز ساختمان در تهران
لوله کشی گاز بدون جوشکاری چگونه است؟
گاز رسانی به صنایع چگونه است؟
نکات درجه کپسول آتش نشانی
لوله کشی گاز بین شهری

دیدگاهتان را بنویسید