هر آنچه که باید درباره بخاری گازی بدون دودکش بدانید

هر آنچه که باید درباره بخاری گازی بدون دودکش بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره بخاری گازی بدون دودکش بدانید

همانطور که میدانید از انواع سیستم های گرمایشی بخاری گازی یکی از سیستم هایی است. که تقریبا اکثریت جامعه از آن استفاده میکنند. در برخی مواقع شرایط برای استفاده از بخاری های همراه با دودکش وجود ندارد. بنابراین مردم به سمت بخاری بدون دودکش روی می آورند. در ادامه بهترین کارشناس لوله کشی گاز در تهران در خصوص هر آنچه که باید درباره بخاری گازی بدون دودکش بدانید اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

بخاری گازی بدون دودکش چیست؟

بخاری بدون دودکش قابل‌حمل است و می‌توان آن را به‌صورت ثابت روی دیوار نیز نصب کرد. در این بخاری‌ها تولید گاز با بخاری دودکش دار یکسان است. کارشناس لوله کشی گاز در کرج تنها تفاوت را به جهت نوع طراحی برنر (burner)، شعله در فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالایی تولید شده، و مونوکسید کربن در بخاری بدون دودکش را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. میبیند. البته لازم به ذکر است که این مسئله باعث نخواهد شد. تا بخاری گازی بدون دودکش برای شما هیچ خطری نداشته باشد.

استفاده از بخاری بدون دودکش در چه مکان هایی توصیه نمیشود؟

استفاده از بخاری گازی بدون دودکش برای فضاهای بسته مثل خانه، اتاقخواب به هیچ وجه توصیه نمیشود. از این بخاری ها فقط در مکان هایی که تهویه مناسب داشته باشد میتوان استفاده کرد. فرقی نمیکند که این تهویه یک دستگاه تهویه هوا یا پنجره باز یا بسته باشد. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس برای استفاده از این بخاری ها مکان هایی مثل فروشگاه را مناسب میداند. چرا که درب ورودی فروشگاه ها به دلیل ورود و جروج ارباب رجوع مدام بازو بسته میشود و هوا در فروشگاه جریان دارد. بنابراین استفاده از این مدل بخاری ها مشکلی ایجاد نمیکند.

مزایای بخاری بدون دودکش

از مهم ترین مزایای بخاری بدون دودکش میتوان به قابلیت جابه جایی آسان آن اشاره کرد. در این مدل بخاری هیچ گونه نشتی هوای گرم دیده نمیشود. و تمامی گرمایی که تولید میشود در فضا پخش میشود. کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند. این بخاری از قیمت پایین ترین نسبت به بخاریهای دودکش دار دارد. بخاری بدون دودکش میتواند گرمای مطلب و و یکنواختی در فضا ایجاد کند. همچنین با این بخاری گازی ها میتوان هزینه سوخت را تا حد زیادی کاهش داد.

معایب بخاری بدون دودکش

مهم ترین معایب این آلاینده که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. آلاینده های خطرناکی است. که به فضا انتقال میدهد. کارشناس لوله کشی گاز در ملارد بیان میکند. اگر انسان برای مدت طولانی در برابر این آلاینده ها قرار گیرد حوادث جبران ناپذیری به وجود می آید. از این رو به هیچ وجه در مکان ها بسته مثل اتاق خانه از این سیستم استفاده نکنید. همچنین از معایبی که کارشناس لوله کشی گاز در تهران به آن اشاره میکند. استفاده از این نوع بخاری گازی و تاثیرات غیر مستقیم بخار آب آن است. که باعث ایجاد کپک و گردوغبار می‌شود.

سیستم ایمنی ods در بخاری بدون دودکش چیست؟

یکی از این سیستم های ایمنی که در بخاری گازی بدون دودکش وجود دارد. سیستم ods است. این سیستم به صورت خودکار میزان اکسیژن موجود در هوا را بررسی میکند. اگر میزان اکسیژن از حد مجاز کمتر شود. جریان گاز به صورت اتوماتیک قطع میشود. درصورتی که اکسیژن محیط به زیر ۱۸ درصد برسد بخاری گازی خاموش می شود و با این سیستم ما همواره اطمینان خاطر از ایمنی عملکرد بخاری گازی داریم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بررسی مزایا و معایب رادیاتور دکوراتیو
بررسی هزینه لوله کشی گاز 1403
بررسی چند مورد از نکات مهم در لوله کشی گاز
نقشه گازرسانی ساختمان چه مزایایی دارد؟
بهترین وسیله گرمایشی برای خانه زیر 100 متر
بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن
بررسی دتکتور حرارتی و معرفی انواع دتکتور حرارتی
لوله کشی گاز در ملارد
لوله کشی گاز در تهران
معرفی انواع تاسیسات گازرسانی

دیدگاهتان را بنویسید