بررسی و معرفی انواع شومینه

بررسی و معرفی انواع شومینه

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

بررسی و معرفی انواع شومینه

یکی از سیستم های گرمایشی که بسیاری از افراد آن را میپسندن شومینه ها هستند. شومینه ها انواع مختلفی دارند. در ادامه مطلب کارشناس لوله کشی گاز در تهران  به بررسی و معرفی انواع شومینه میپردازد.

شومینه چیست؟

شومینه یکی از سیستم های گرمایشی دکوراتیو است. که برخی به دلیل گرم کردن فضا از آن استفاده میکنند. وبرخی به عنو ان تزیین و دکوراسیون خانه و محیط استفاده میکنند.  در واقع شومینه، سازه‌ ای یا محفظه‌ای از جنس سنگ، آجر و یا فلز است، که از آتش درون آن محافظت می­کند. کارشناس لوله کشی گاز در کرج بیان میکند. شومینه ها معمولا در داخل ساختمان و یا بیرون ساختمان و در حیاط منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی انواع شومینه میپردازیم.

تاریخچه شومینه

خوب است بدانید ورود شومینه مربوط به سفر ناصر الدین شاه به اروپا است. ناصرالدین شاه در طی سفرش به فرانسه با دیدن شومینه و نحوه کارکرد و زیبایی های آن شومینه را به ایران آورد. درست بعد از این سفر شومینه وارد کاخ گلستان تهران به عنوان ارگ سلطنتی دربار ناصرالدین شاه شد. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. شومینه حتی به خانه اشراف و اعیان و افراد طبقه متوسط جامعه در سراسر کشور راه پیدا کرد.

انواع شومینه

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم شومینه انواع مختلفی دارد. کارشناس لوله کشی گاز در تهران به شرح زیر به معرفی انواع شومینه میپردازد:

  • شومینه گازی
  • شومینه هیزمی
  • شومینه برقی
  • شومینه اتانولی (الکلی)
  • شومینه معلق

شومینه گازی

سوخت این نوع از شومینه در واقع گاز شهری است. در این نوع از شومینه ها هیزم به صورت مصنوعی وجود دارد و مشعل زیر منقل و هیزم قرار میگیرد. کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت بیان میکند. از این نوع شومینه معمولا به صورت تزئینی استفاده میشود. همچنین به دلیل استفاده از گاز شهری و خطرات آن حتما از سالم بودن تجهیزات شومینه گازی مطمئن شوید و آن ها را بررسی کنید.

شومینه هیزمی

میتوان گفت اصیل ترین نوع شومینه شومینه هیزمی است. شومینه هیزمی توانست آتش محافظت شده را به داخل خانه بیاورد. و سبب گرمایش خانه شود. کارشناس لوله کشی از در ملارد بیان میکند برای  گرمای بهتره و دوده کمتر باید هیزم ها در شرایط مناسب نگهداری شوند. همچنین این شومینه ها باید دودکش داشته باشند چرا که هیزم دود زیاد تولید میکند.  به همین دلیل تاکید میکنند که برای استفاده از شومینه هیزمی همیشه دودکش را از دوده  و خاکستر خالی کنید.بررسی و معرفی انواع شومینه

شومینه برقی

اگر بخواهیم در معرفی انواع شومینه کم خطرترین نوع آن را معرفی کنیم. میتوانیم به شومینه برقی اشاره کنیم. این نوع از شومینه از نظر ظاهری تفاوتی با دیگر شومینه ها ندارد تنها تفاوت شومینه برقی با شومینه های دیگر را کارشناس لوله کشی گاز در کرج منبع تولید گرمای آن میداند. در دیگر شومینه ها از منابع طبیعی استفاده میشود و در شومینه برقی از برق برای گرم کردن محیط استفاده میشود. نصب شومینه برقی بسیار ساده است. چون شعله و دود ندارد.

شومینه اتانولی (الکلی)

همانطور که از نام این نوع شومینه پیداست. منبع سوخت آن اتانول است. کارشناس لوله کشی گاز در فردیس بیان میکند. این نوع شومینه به جهت استفاده کمتر از منابع سوختی ابداع شدند. در این شومینه دودکش از آن حذف میشود. چون الکل فقط تولید گرما میکند. و هیچ آلودگی و دوده ای ندارد.بررسی و معرفی انواع شومینه

شومینه معلق

در معرفی انواع شومینه اولین و اصیل ترین نوع شومینه، کم خطر ترین نوع آن و شومینه های بدون دودکش را معرفی کردیم. حال نوبت مدرن ترین نوع شومینه است. شومینه معلق نوعی از شومینه مدرن است. همانطور که نام این شومینه پیداست بین کف زمین و سقف معلق است.  این شومینه به‌صورت دست‌ساز با توجه به طراحی داخلی بنا ساخته می‌شوند. این شومینه علاوه بر گرمایی که تولید میکند زیبایی منحصر به فردی دارد.بررسی و معرفی انواع شومینه

چند وقت یک بار باید دودکش انواع شومینه تمیز شود؟

باید بدانید که شومینه و دودکش آن ها باید سالانه بررسی شوند. افزایش دوده و کروسوت میتواند جریان هوا را کاهش دهد. و همچنین میتواند باعث شود دود به خانه برگردد و موجب آتش سوزی شود. بنابراین کارشناس لوله کشی گاز در صفادشت پیشنهاد میکند برای نظافت و بررسی سالانه شومینه منزلتان از افراد متخصص دعوت کنید. تا این کار به صورت اصولی و درست انجام شود. با نظافت دودکش شومینه ها غلظت لایه دوده کم خواهد شد.

نکاتی در مورد نصب و راه‌اندازی انواع شومینه‌ گازی

کارشناس تهران بیان میکند. باید بدانید که نصب شومینه کاری زمان بر است چرا که نیاز به سازه دارد. از این رو پیشنهاد میکنیم برای نصب و راه اندازی شومینه از افراد ماهر و با تجربه دعوت کنید. تا این زمان را به حداقل برسانید. از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید تعیین نوع شومینه است. برای مثال شومینه برقی بری محیط هایی که مرطوب است میتواند خطر آفرین باشد. شومینه های بدون دریچه برای محیط های کوچک توصیه نمیشود. از این رو حتما در خصوص محیط مد نظرتان با متخصصین صحبت کنید تا بهتر نوع شومینه را به شما پیشنهاد کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

کلیاتی از لوله کشی گاز ساختمان در تهران
هر آنچه باید درباره شیر آتش نشانی بدانید
نکات شارژ کپسول آتش نشانی
نکات فنی لوله کشی گاز
لوله کشی گاز بدون جوشکاری چگونه است؟
گازکشی با لوله سفید و سبز
انواع لوله گازی
بررسی و عیب یابی صدای داخل رادیاتور
لوله پلی اتیلن در لوله کشی گاز
بررسی و معرفی سیستم اطفای حریق پودری آیروسل

دیدگاهتان را بنویسید